فرصت طلبان، از احساسات پاک مردم سواستفاده می‌کنند

حمایت کامل نماینده انزلی از احداث سد لاسک

خسته بند گفت: عملکرد سد لاسک در واقع نوعی عملیات آبخیزداری برای تالاب انزلی به شمار می رود که در زمان طغیان رودخانه این سد علاوه بر اینکه سبب کاهش ورود رسوبات به تالاب انزلی می شود،می تواند آب موردنیاز برای کشاورزی را در خود ذخیره کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن خسته بند نماینده مردم بندرانزلی در خصوص حواشی پیش آمده در خصوص سد لاسک گفت: سالانه حدود هفت میلیارد متر مکعب آب باران از طریق رودخانه های بالادست وارد دریای کاسپین می شود، از این مقدار حدود چهار میلیارد مترمکعب حق آبه تالاب انزلی است و در نهایت چندمیلیارد مترمکعب آب بارانی که می تواند مصارف کشاورزی داشته باشد،بخش کمی از آن برای مصارف کشاورزی و میلیاردها مترمکعب آب از طریق تالاب انزلی به آبهای شور کاسپین سرریز می شود که با توجه به بررسی های کارشناسان و استفاده بهینه از نعمات خدادادی استان و اخذ مجوزهای مربوطه تصمیم به احداث سد لاسک گرفته شد.

سد لاسک یک سد حمایتی برای تالاب انزلی

خسته بند این سد را برای تالاب انزلی مفید دانسته و گفت:سد لاسک در واقع عملیات آبخیزداری برای تالاب انزلی را انجام می دهد و در زمان طغیان رودخانه این سد علاوه براینکه سبب کاهش ورود رسوبات به تالاب می شود،می تواند آب مورد نیاز برای کشاورزان منطقه فومنات را در خود ذخیره کرده و مازاد آن به سمت تالاب انزلی هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ تا ۷۱۲ هزار تن رسوبات سالانه به تالاب انزلی وارد می شود،عنوان کرد: این موضوع مهمترین عاملی است که تالاب انزلی را در معرض خطر قرار داده است.

ورود رسوبات به تالاب انزلی مهمترین عامل خطرناک فرسایش تالاب

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد سد لاسک مانع ورود حجم زیادی از رسوبات به تالاب انزلی می شود، اظهارداشت: عده ای بی اطلاع، از احساسات پاک مردم حاشیه نشین تالاب و دوستداران محیط زیست استفاده کرده و اقدام به نشر مطالب کذب و احساسی در فضای مجازی کرده اند، مبنی براینکه احداث این سد حق آبه تالاب انزلی را کم کرده و باعث نابودی تالاب می شود، در صورتی که از حدود چهار میلیارد مترمکعب آبی که به تالاب انزلی وارد می شود، فقط حدود ۵۰میلیون متر مکعب پشت این سد ذخیره می شود که در قبال ورودی سهم ناچیزی بوده و این سد یک عامل کمکی برای وارد نشدن رسوبات به تالاب انزلی است.

نماینده مردم انزلی درمجلس با بیان اینکه مشکل بزرگ تالاب ورود رسوبات از بالادست است، عنوان کرد: این مشکل با تخصیص بودجه در بخش آبخیزداری برای کاهش ورود رسوبات در زمان سیلاب از بالادست قابل حل است.

وی همچنین دراین خصوص از سازمان جنگل ها و مراتع و وزارت نیرو خواست که در حوزه وظایف خود شتاب بیشتری داشته باشند و برای حل این مشکل اعتبارات ویژه ای تخصیص داده شود.

حامیان وNGO های محیط زیستی در کنار سازمان محیط زیست به کمک تالاب بیایند

نماینده مردم انزلی، تالاب بین المللی انزلی را تالابی برای همه ی ملت ایران دانست و گفت:خواهش من از همه NGO های دلسوز و حامی محیط زیست این است که در راستای اهداف داوطلبانه خودشان با کمک سازمان محیط زیست، در زنده نگه داشتن و احیای تالاب بین المللی انزلی ایفای نقش نمایند.

رسانه ها به رسالت خود پایبند باشند

نماینده مردم انزلی درمجلس در ادامه صحبت های خود از رسانه های واقعی خواست که اجازه ندهند بعضی از رسانه های زرد و جریانات سیاسی با نشر مطالب خلاف واقع و صحبت های پوپولیستی با احساسات پاک مردم و دوستداران محیط زیست بازی کنند.

وی درخطاب به اینگونه رسانه های زرد و عوامل سیاسی اظهار کرد: در این برهه حساس کشور که مردم گرفتاریهای معیشتی دارند با نشر خلاف واقعیت آرامش مردم را سلب نکنید، به رسالت خود پایبند باشید.

خسته بند، قلم را مقدس دانست و عنوان کرد: نوشتن برای کسب منافع و بدون علم کافی توهین و تجاوز به حقوق مردم است و اقدام به این گونه تحریک های خلاف واقع و نشر اکاذیب حق اقامه دعوی در مراجع قضایی برای هر یک از مسئولین را محفوظ می دارد.

نماینده مردم انزلی در مجلس صحبتهای اخیر درخصوص سد لاسک را بیشتر از آنچه که دلسوزی برای تالاب انزلی باشد فرصت طلبی و نمایش های دروغین دانست و گفت: با نقاب دلسوزی با احساسات مردم بازی نکنید، پایان این نمایش نقاب ها برداشته می شود.

 

Share