امام جمعه رشت

جوانان به عرصه‌های معنوی دعوت شوند | در فلسفه قیام امام حسین(ع) مردم را از مسائل خرافه دور کنیم

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ایجاد روح امید در مردم تأکید کرد و گفت: امروز دشمن به‌دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است و ما باید تلاش کنیم بنیان‌های اسلامی تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مردم را باید از مسائل موهوم و خرافه دور کنیم زیرا جامعه در صورتی می‌تواند در مسیر قیام امام حسین(ع) قرار گیرد که منطقی و عقلانی برای جامعه تبیین شود.

 آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در همایش ائمه جماعات و مبلغان شهرستان رشت با عنوان «بررسی ویژگی روحانیون در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی(ره) در آستانه ماه محرم اظهار کرد: اگر مردم در طول تاریخ اسلام به‌ویژه تاریخ شیعه دیندار شدند و دین‌مدار باقی ماندند، عامل اصلی آن عالمان دینی هستند.
وی، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین شاخص عالمان دینی را وارستگی عنوان کرد و افزود: عالمان دینی با ویژگی وارستگی در زندگی توانستند تاثیر عمیقی در مردم بگذارند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه وارستگی در عمل و رفتار عالمان دینی در زندگی مردم تاثیرگذار است، تصریح کرد: در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی شاهد رویش‌ها و ریزش‌های عالمان دینی بودیم و این امر در زندگی مردم تاثیر داشته است.
آیت‌الله فلاحتی، حرکت مردم را در مسیر ارزش‌های انقلاب، دین و مکتب خواند و بیان کرد: امر مذکور به دلیل وارستگی عالمان بین مردم بوده و این امر را باید برای خود الگو قرار دهیم.
وی متذکر شد: هر گونه انحراف از اصل پایدار وارستگی توسط عالمان دینی تاثیر منفی در آحاد جامعه دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر مطالعه مستمر روحانیون تأکید کرد و گفت: یکی از موضوع‌هایی که موجب می‌شود نتوانیم در آینده تاثیر‌بخشی داشته باشیم، دور شدن از دانش و مطالعه مستمر است.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه عالم اگر عالم به زمان باشد بحران‌ها او را در خود نمی‌پیچد، خاطرنشان کرد: آگاه بودن به زمان طلب می‌کند رابطه خود را با کتاب قطع نکنیم زیرا بریدن از مطالعه موجب دور شدن تمام بخش‌های زندگی ما و جامعه از آن می‌شود.
وی ادامه داد: امروز مردم از عالمان به غیر از وارستگی، دانش و دانش‌پژوهی و همچنین عرضه دانش‌های جدید را طلب می‌کنند و نباید هیچ وقت خود را در این عرصه بیمه شده بدانیم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه «جنان»، «بیان» و «بنان» عالمان دینی در تعالی جامعه تاثیرگذار است، اظهار کرد: جنان دارای دو شاخه علم و وارستگی است و اگر عالم دینی بخواهد جنان، بیان و بنان داشته باشد لازمه‌اش استمرار در مطالعه است.
آیت‌الله فلاحتی بر رابطه عالمانه و مدبرانه عالمان دینی با مردم تأکید کرد و یادآور شد: مردم با مشاهده رفتار عالم و حرکت روحانیون در این مسیر دین‌دار و دین‌مدار می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین رسالت انبیای الهی و عالمان دینی دعوت مردم به بندگی خدای متعال است، بیان کرد: روحانیون مردم را به بندگی خداوند و خدامحور بودن و زندگی براساس تکالیف دینی دعوت کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، توجه دادن مردم به شکر نعمت‌های الهی را از جمله وظایف عمومی عالمان دینی عنوان کرد و گفت: پس از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) نعمت بزرگ انقلاب اسلامی به جامعه بشری به‌ویژه جامعه ما ارزانی شده است.
آیت‌الله فلاحتی به هجمه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در مقابل تمام هجمه‌ها ایستادگی کرده است.
وی با بیان اینکه شاکله انقلاب اسلامی با توجه به رانت‌ها، بی‌توجهی بعضی از مسؤولان و غوغای مسأله اقتصادی به پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: بسیج تمام قدرت‌ها علیه نظام اسلامی نشان دهنده قدرتمندی این نظام و تاثیرگذاری آن در جوامع بشری است.
امام جمعه رشت، مردم را شکرگذار نعمت انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: شکر وجود رهبر معظم انقلاب مهم است زیرا پس از اهل بیت(ع) خدای متعال به هیچ کدام از جوامع بشری و اسلامی چنین رهبری ارزانی نداشته است.
آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با رهبری حکیمانه خود توانسته تمام بحران‌ها علیه انقلاب اسلامی را سپری کند و جامعه راست‌قامت راهبری شده است.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تمام فرازونشیب‌های اقتصادی جامعه را متوجه رهبری کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین تلاش‌های خود را در مسیر برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه معطوف داشته و عملیاتی کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر ایجاد روح امید در مردم تأکید کرد و گفت: امروز دشمن به‌دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است و ما باید تلاش کنیم بنیان‌های اسلامی تقویت شود.
آیت‌الله فلاحتی، خواستار تبیین چهره کربلا به صورت منطقی در جامعه شد و بیان کرد: مردم را باید از مسائل موهوم و خرافه دور کنیم زیرا جامعه در صورتی می‌تواند در مسیر قیام امام حسین(ع) قرار گیرد که به صورت منطقی و عقلانی برای مردم تبیین شود.

وی با تأکید بر دعوت جوانان به عرصه‌های معنوی، متذکر شد: با استفاده از شرایط و ظرفیت‌های موجود باید جوانان را از خرافه‌هایی که در طول تاریخ به وجود آوردند دور نگه داریم.

Share