امام جمعه آستارا

تهمت زدن به زائران عراقی خیانت به تشیع است|مردم عاشق شهدا، نظام و انقلاب هستند

خطیب جمعه آستارا گفت: دشمن سعی در برهم زدن نظم و ضربه به اتحاد مردم عراق و ایرام دارد و تهمت زدن به زائران عراقی خیانت به مذهب تشیع است و دشمن میخواهد اربعین امسال کم رنگ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول امر به معروف و نهی از منکر در سخت‌ترین شرایط را مهم‌ترین پیام عاشورا دانست و اظهار کرد: وظیفه هر انسان آگاهی است که در صورت احساس خروج افراد از دین به امر به معروف و نهی از منکر مبادرت کند، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی امری لازم است و همچنین امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف واقعه کربلا بود و این فریضه مهم باید در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاقظ نیا با بیان اینکه گریه برای امام حسین(ع) و یارانش ثواب بسیاری دارد و موجب می‌شود گناهان انسان پاک شود، افزود: عاشقان خاندان اهل بیت(ع) باید سعی کنند عزاداری‌های ماه محرم را پرشورتر و با حرارت‌تر از سال‌های قبل برگزار کنند، زیرا دشمنان اسلام و در رأس آن وهابیت مصمم‌تر از هر زمانی قصد دارند به مذهب تشیع آسیب بزنند، البته علما، روحانیان و مداحان نقش ویژه و تعیین‌کننده‌ای در پرشور برگزار شدن عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) دارند.

خطیب جمعه آستارا اضافه کرد: همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) باید با ایجاد شور و حرارت در مراسم‌های سوگواری حال و هوای خاصی را به ماه محرم ببخشند، اما باید به مستندخوانی در عزاداری‌های حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) بپردازند و از وصف ذلیلانه شخصیت‌های واقعه کربلا و بیان اشعاری که محتوای شان مذهب اثنی‌عشری را زیر سؤال می‌برد، پرهیز کنند، علما و مداحان و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) سهم بزرگی در ترویج دین دارند و بنابراین باید از اشعار حماسی در مداحی‌ها استفاده کنند، بر این اساس استفاده از کتاب‌های علمای دین توسط مداحان الزامی است تا عزاداری‌ها با محتوای بیشتری برگزار شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قیام کربلا مکتبی کامل و فصلی روشن از تاریخ اسلام است، گفت: این قیام کربلا بود که درس بصیرت و پایداری در برابر دشمن و شناخت راه حق را به آزادگان جهان آموخت و روایتگر حدیث عشق و ایثار شد.

وی تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) است و همه در جامعه به انجام این فریضه موظف هستیم و تبلیغ عمل کردن به فرایض امر به معروف و نهی از منکر محدود به زمان خاصی از جمله ماه های رمضان و یا محرم نیست و همیشه باید مورد توجه باشد

به گزارش دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به توطئه دشمن برای مراسم بزرگ عزاداری گفت: دشمن از اینگونه برنامه ها هراس دارد حضور ۲۵ میلیون زائر در کربلا آن ها را به وحشت می اندازد و اتحاد مسلمانان خار چشم دشمن است.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: دشمن سعی در برهم زدن نظم و ضربه به اتحاد مردم عراق و ایرام دارد و تهمت زدن به زائران عراقی خیانت به مذهب تشیع است و دشمن میخواهد اربعین امسال کم رنگ شود.

حاقظ نیا بیان کرد: اربعین اقتدار تشیع را به رخ عالم می کشد و نباید با سخنان انحرافی به اسلام و تشیع ضربه بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با اشاره و مشکلات اقتصادی گفت: در این شرایط حساس اقتصادی همه باید اعم از دولت و دیگر مسئولان عزمشان را برای بهبود وضع جزم کنند و مشکلات را در این شرایط سیاسی کردن ضربه به نظام است.

حافظ نیا گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باید جدی گرفته شده تا مشکلات مردم حل بشود و دولتمردان باید وفاداری مردم را دیده و به خودشان بیایند.

امام جمعه آستارا با اشاره به تشیع ۱۳۵ شهید بزرگوار در چند روز اخیر گفت: مردم عاشق شهدا، نظام و انقلاب هستند و بارها در تمام عرصه ها این را ثابت کرده اند و این دلیل نمی شود که عدم ثبات قیمت ها، افزایش قیمت ها و مشکلات اقتصادی رفع نشود و هیئت دولت و مجلسیان باید فکر عاجلی برای این وضع آشفته بازار کنند.

وی افزود : درخواست مردم رفع مشکلات بوده و نماز جمعه زبان مردم است و ما مشکلات مردم را احساس کرده و همواره به مسئولان انتقال می‌دهیم و آنها هم باید برای مردم شب و روز نداشته باشند و برخی کم کاری را احساس میکنم ، پس تلاش ها را بیشتر کنید.

امام جمعه آستارا با انتقاد از دولت گفت: همواره در سال های گذشته برای هفته دولت برنامه های پر باری را مشاهد کرده و گزارش ها و پروژه های بسیاری انجام می شد ولی متاسفانه امسال در هفته دولت چیزی ندیدیم.

به گزارش دیار میرزا آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و‌ همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share