با هدف تعامل و همکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی؛

تفاهمنامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و حوزه هنری گیلان امضا شد

پریسا کرمی در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و حوزه هنری اظهار امیدواری کرد، آغاز این همکاری به رشد و توسعه هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه در گیلان بیانجامد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و حوزه هنری اظهار امیدواری کرد، آغاز این همکاری به رشد و توسعه هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه در گیلان بیانجامد.
در این مراسم که با حضور پریسا کرمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، غلامرضا قاسمی، رئیس حوزه هنری گیلان و معاونین و مسئولین دو مجموعه و در سالن جلسات حوزه هنری گیلان برگزار شد تفاهم نامه همکاری دوجانبه در حوزه کتاب و کتابخوانی به امضا رسید.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نشست امضای این تفاهم نامه با اشاره به فعالیت بسیار متنوع کتابداران در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در سراسر استان یکی از مهمترین اهداف مجموعه کتابخانه ها را تامین نیازهای اطلاعاتی اقشار مختلف مردم از سنین و علایق مختلف عنوان و بر ضرورت تامین نیاز مخاطبین تاکید کرد.
کرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران سراسر کشور و بیانات ارزشمند ایشان در خصوص اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و نقش کتابداران در ترویج این فرهنگ گفت: معظم له در این دیدار کتابداران را مشاورین امین دانستند و نقش ایشان در این عرصه را مهم توصیف کردند.
وی جلب مشارکت دستگاه های مختلف استان در تامین زیرساختها در حوزه کتاب و کتابخوانی را از اهداف مهم اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برشمرد و با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری با حوزه هنری گیلان اظهار امیدواری کرد، آغاز این همکاری به رشد و توسعه هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه در گیلان بیانجامد.

غلامرضا قاسمی، رئیس حوزه هنری گیلان نیز در این نشست محور اصلی فعالیت این مجموعه را تمرکز بر تولید محتواهای فرهنگی نظیر تهیه و تولید کتاب در موضوعات مختلف گیلان شناسی، دفاع مقدس، تاریخ شفاهی ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ و هنر گیلان عنوان کرد. قاسمی با ابراز نگرانی از کاهش علاقه مردم نسبت به مطالعه کتاب و نیز هجوم به سوی فضای مجازی جهت تامین نیازهای اطلاعاتی، از رواج فرهنگ نقل قول از فضای مجازی و استفاده نادرست از مطالب موجود در این فضا سخن گفت.
وی ایجاد انگیزه مطالعه کتاب و ایجاد جذابیت در این حوزه با استفاده از شیوه های نوین را از رسالت های اصلی حوزه هنری گیلان برشمرد و گفت: امروز بسیاری از منابع مکتوب تولیدی این مرکز بصورت تله تئاتر، فیلم و نمایش با هدف ایجاد جذابیت بیشتر در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.
گفتنی است بهره¬مندی از ظرفیت ها و توانمندی ای مشترک در موضوع کتاب و کتابخوانی از جمله فضاهای اداری و آموزشی، امکانات و خدمات فرهنگی حمایت از خرید آثار مکتوب منتشره «حوزه هنری» به منظور تامین منابع مورد نیاز جامعه مخاطب کتابخانه¬های عمومی استان گیلان، تعامل به منظور توسعه و ایجاد فضاهای برگزاری نشست با نویسندگان و مولفین و تجلیل از پدیدآورندگان آثار در حوزه های فرهنگی و هنری و همکاری در برگزاری مسابقات و جشنواره های فرهنگی مشترک، برگزاری نمایشگاه های کتاب و عکس در زمینه کتاب و کتابخوانی از مهمترین محورهای تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پایان این نشست ضمن بازدید از بخش های مختلف حوزه هنری گیلان از نزدیک در جریان فعالیت های این مجموعه قرار گرفت.

Share