رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان

“تشریفات زائد اداری” مانع پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت:‌ پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان گیلان اسیر یکسری تشریفات و بروکراسی‌های زاید اداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان به علل مختلفی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که می‌توان یکی از مهم‌ترین علل آن را مربوط به تشریفات و بروکراسی‌های شدید اداری دستگاه‌های اجرایی استان دانست.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان کرد:‌ برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برداشت شد که در نهایت امر با احتساب سهم و آورده بانک‌های عامل، این ‌مبالغ در مجموع به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس ‌بیان داشت:‌ سهم تسهیلات اشتغال روستایی در شهرستان رشت حدود ۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است اما روند پرداخت آن تاکنون به علت عدم هماهنگی بین مسئولان و دستگاه‌های اجرایی با بانک‌های عامل و موارد متعددی از این دست مطلوب نبوده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت:‌ یکی از علل روند کند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان،‌ دیر شروع شدن این طرح در استان در مقایسه با مراکز دیگر است که به اعتقاد بنده این عامل ارتباط تنگاتنگی با وجود ضعف در سیستم مدیریتی و عدم هماهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پروژه‌های زیادی ابلاغ شده و یا در حال بررسی است افزود:‌ اقدام دستگاه‌های مختلف اجرایی استان گیلان برای متهم کردن همدیگر و یا بانک‌ها را مقصر بزرگ روند ضعیف پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی جلوه دادن به هیچ عنوان مشکلی را حل نمی‌کند.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه ارزیابی درستی از چالش‌های طرح اشتغال روستایی در گیلان وجود ندارد اظهار داشت:‌ ضعف سیستم بانکی در این زمینه انکار ناپذیر است اما به اعتقاد بنده برای رفع این مشکلات و حذف چالش‌ها باید بررسی و آسیب‌شناسی اساسی انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان استقبال و آمادگی مردم برای برخورداری از این تسهیلات را مثبت خواند و گفت:‌ اعطای وام‌های کم‌بهره به متقاضیان،‌ رونق خوبی در حوزه تولید و اشتغال روستایی استان گیلان ایجاد می‌کند به شرط آن‌که از تشریفات اداری و زائد آن کاسته شود.

Share