همزمان با ریاست دوره‌ای شورای امنیت

ترامپ:‌ ریاست نشست شورای امنیت درباره ایران را برعهده خواهم داشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توییتر خود اعلام کرده است که هفته آینده ریاست جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران را به عهده خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در توییتر خود اعلام کرده است که هفته آینده ریاست جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران را به عهده خواهد داشت.

آمریکا در این مقطع رئیس دوره‌ای شورای امنیت است.

از آنجا که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر در اختیار ایالات متحده قرار دارد این کشور مشخص‌کننده برنامه‌های این شورا در این ماه خواهد بود.

حدود دو هفته پیش نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، اعلام کرد جلسه‌ای در شورای امنیت درباره ایران برگزار می‌شود که دونالد ترامپ رئیس آن خواهد بود.

اما بعدتر منابع آمریکایی گفتند که می‌خواهند تمرکز جلسه را از ایران بردارند و به موضوع کلی مقابله با گسترش تسلیحات هسته‌ای بپردازند.

بنا به اعلام وزارت خارجه ایران، حسن روحانی و جواد ظریف برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر خواهند کرد. اما هنوز مشخص نیست که نماینده ایران در جلسه شورای امنیت چه کسی خواهد بود.

جلسه‌ای که بنا به اعلام دونالد ترامپ ریاستش با او خواهد بود در ۲۶ سپتامبر، و یک روز پس از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود.

با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، کمتر از دو ماه دیگر تحریم‌های نفتی و بانکی علیه ایران بازگردانده می‌شود. آمریکا همزمان اعلام کرده است که آماده مذاکره با ایران است تا به پیمانی جدید دست یابد.

Share