فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان

تخریب‌کنندگان رودخانه‌ها در گیلان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت‌:‌ با تخریب‌کنندگان رودخانه‌ها و پیمانکاران متخلف به‌شدت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ساسان اکبری‌پور اظهار داشت:‌ یگان حفاظت محیط زیست گیلان در راستای حفظ منابع و ذخایر طبیعی این استان،‌ با تخریب کنندگان رودخانه‌ها و پیمانکاران متخلف در امر برداشت شن و ماسه‌ خارج از ضابطه و یا بدون مجوز، به‌شدت برخورد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان از دو مورد برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌های استان خبر داد و عنوان کرد:‌ نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان هفته گذشته در خلال انجام پایش‌های روزانه خود با دو مورد برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌های استان مواجه شدند.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه این پیمانکاران در حین انجام تخلف توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان شناسایی شدند افزود:‌ این افراد برای برداشت از بستر رودخانه‌ها مجوزهای قانونی لازم را داشتند اما به‌دلایلی در ادامه کار اقدام به تخلف از مفاد قانونی مجوزهای صادره کرده بودند.

وی از برخورد با پیمانکاران متخلف و جلوگیری از ادامه فعالیت آن‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ پس از شناسایی افراد متخلف و با هماهنگی دستگاه قضایی از ادامه کار آنان جلوگیری به‌عمل آمده و ضمن تشکیل پرونده مقدماتی،‌ مجموعه این مستندات جهت رسیدگی به مراکز ذی‌ربط ارسال شد.

اکبری‌پور برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های گیلان را نیازمند اخذ مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد و گفت:‌ پس از مرحله صدور مجوزهای قانونی جهت برداشت شن و ماسه،‌ یگان حفاظت محیط زیست گیلان پایش‌های مستمر خود را برای جلوگیری از بروز تخلفات انجام می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر اینکه تمامی پیمانکاران موظف به رعایت ضوابط زیست‌محیطی و عدم تخریب بستر رودخانه‌ها هستند ابراز داشت:‌ هر یک از این پیمانکاران باید طبق مفاد موجود در مجوزهای صادره‌ اقدام به برداشت شن و ماسه از سطح رودخانه‌ها کنند.

اکبری‌پور تخطی از مفاد مندرج در مجوزها و برداشت خارج از ضوابط را مشمول برخوردهای جدی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد و اضافه کرد:‌ در صورت عدم رعایت عمق برداشت شن و ماسه،‌ افراد متخلف باید در انتظار عکس‌العمل جدی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان باشند.

وی از آغاز پایش‌های مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان و کنترل نحوه عملکرد پیمانکاران خبر داد و تصریح کرد:‌ کنار پیمانکاران متخلف شرکت‌های برداشت شن و ماسه،‌ با افرادی که به تخریب و ایجاد آسیب در رودخانه‌های استان‌ اقدام کنند نیز به‌شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان ضمن درخواست از تمامی مردم و طبیعت‌دوستان برای همکاری با این مجموعه افزود:‌ شماره‌ تماس ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست گیلان به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار و گزارشات مردمی در مورد انجام تخلفات زیست‌محیطی است.

اکبری‌پور در مورد سایر سازمان‌ها‌یی که با حفاظت محیط زیست گیلان همکاری مشترکی دارند نیز بیان داشت:‌ کنار انجام پایش‌های مستمر توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان،‌ ادارات کلی نظیر آب منطقه‌ای و صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان نیز در این راه مشارکت دارند.

Share