مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

به مردم استان گیلان اعتماد می‌دهیم که از آب خوب و سالمی بهره‌مند هستند

جانباز با اشاره به اینکه فاضلاب استان گیلان همیشه مد نظر ما بوده است گفت: اولین اعتبارات بانک جهانی را به گیلان اختصاصی دادیم و نیز در آینده از توسعه زیر ساخت‌های آسیایی نیز اعتباری را برای این امر به گیلان اختصاص خواهیم داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: در بحث آب و فاصلاب روستایی در دو دولت یازده و دوازدم گیلان، شاخص خوبی دارد.

به مردم گیلان اعتماد می‌دهیم که استان گیلان آب خوبی دارد

وی با اشاره به اینکه ۲۷ آزمایشگاه شهری و ۱۵ آزمایشگاه روستایی در گیلان برای پایش کیفی آب مشغول هستند، اظهار داشت: این اعتماد را به مردم استان گیلان می‌دهیم که از آب خوب و سالمی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برای آب‌های سطحی برنامه ریزی های خوبی انجام شده است، افزود: با وجود اینکه این کار بسیار دیر اتفاق افتاد اما در حال پیگیری است.

جانباز گفت: اولین تصفیه‌خانه بزرگ شهری به روش bot، فاز دوم تصفیه‌خانه سد سنگر است که با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تغییر منابع آب‌گیری از سد سفیدرود به سد بیجار انجام شده است، تصریح کرد: برای پیشرفت پروژه‌ها از فایناس‌های خارجی و داخلی باید استفاده شود.

اختصاص اعتبار از «بانک توسعه زیر ساخت‌های آسیا» به گیلان

جانباز با اشاره به اینکه فاضلاب استان گیلان همیشه مد نظر ما بوده است گفت: اولین اعتبارات بانک جهانی را به گیلان اختصاصی دادیم و نیز در آینده از بانک توسعه زیر ساخت‌های آسیا نیز اعتباری را برای این امر به گیلان اختصاص خواهیم داد که این موضوع در وزارت نیرو و اقتصاد مورد بررسی است.

وی در ادامه گفت: ۹۷ درصد مشترکین گیلانی پرداخت‌های خود را به صورت غیر حضوری انجام می‌دهند که این نشان از همراهی مردم استان گیلان با تکنولوژی است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان گفت: با بازدیدی که از سامانه ۱۲۲ داشتیم این آمادگی را داریم که در گیلان در مناطق نزدیک شهری واگذاری غیر حضوری انشعابات را داشته باشیم.

Share