رئیس سازمان برنامه و بودجه:

به تمام مردم بسته معیشتی پرداخت می‌شود | ۵ بسته جبرانی برای اقتصاد ‌آماده‌سازی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پنج بسته جبرانی اقتصادی آماده شده است گفت: دو بسته معیشتی در نظر گرفته شده و برای تمام مردم یک بسته معیشتی پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه که در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد باید به گونه‌ای ساخته شود که چنانچه ضربه، هجوم یا متغیر برون‌زایی بر آن اثر بگذارد مقاوم بماند و اقتصاد ما باید این ویژگی را داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی برای مقاوم کردن اقتصاد در برابر هجمه‌ها و از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، عنوان کرد: با وجود تلاشهای بسیار در این زمینه در سالهای اخیر هنوز اقتصاد ما مقاوم نیست.

نوبخت با اشاره به رشد چهار درصدی اقتصاد و کاهش تورم در کشور، گفت: اقتصاد ایران در حال جهش مجدد بود اما بدخواهان اجازه ندادند و تحریم را به ما تحمیل کردند.

معاون رئیس جمهور با ابراز “اینکه اقتصاد ما نمی‌تواند در برابر این هجمه مقاوم بماند واقعیت است”، افزود: نمی‌توان گفت که این وضعیت نتیجه ناکارآمدی و نابلدی دولت است زیرا این همان دولت چهار سال قبل است و هیچکدام از دولتمردان برای آزمون و خطا مسئول نشده‌اند.

نوبخت بیان کرد: تکانه و تهدید تحریم سبب شد عده‌ای تقاضا را برای تبدیل ریال به ارز مناسب بدانند اما سازمان برنامه و بودجه موظف است که حداقل برنامه‌ای در جهت کاهش این آلام و بار خانواده‌ها انجام دهد.

وی با بیان اینکه پنج بسته جبرانی اقتصادی آماده شده است گفت: دو بسته معیشتی در نظر گرفته شده و برای تمام مردم یک بسته معیشتی پرداخت می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه یک بسته معیشتی خاص برای پنج دهک جامعه در نظر گرفته شده است، افزود: یک بسته خاص برای تولیدکنندگان و یک بسته خاص نیز برای پیمانکاران برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۲۵۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در هیئت دولت برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تخصیص یافت، گفت: پرداخت پنج میلیون تومان کمک بلاعوض به هر خانوار و تسهیلات با سود چهار درصد برای ساکنان روستاها و پنج درصد برای اهالی شهرها از مصوبات روز گذشته هیئت دولت برای زلزله‌زدگان بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در کوتاه مدت عده‌ای تلاش کردن خدمت دولت را در مناطق زلزله‌زده کم‌اهیمت جلوه دهند اما هرآنچه کانکس در مناطق زلزله‌زده دیده می‌شود دولت تقبل کرده است و برادران سپاه به عنوان پیمانکار عمل کردند.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه برای عمران و آبادانی مناطق زلزله‌زده سهم و نقشی داشته است.

Share