در هفته دولت صورت گرفت؛

بهره برداری از ۱۱ پروژه عمرانی و خدماتی در آستارا+ تصاویر

همزمان با سومین روز بزرگداشت هفته دولت ۱۱ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با سومین روز بزرگداشت هفته دولت ۱۱ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان مرزی بندر آستارا با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.

یونس رنجکش، فرماندار آستارا در مراسم بهره برداری از پنج طرح هادی در روستای گردشگری عنبران آستارا گفت: یکی از برنامه های دولت در روستاها باز سازی راه های روستایی و آسفالت محورها و تقویت زیر ساخت های مواصلاتی است.

در ادامه مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا با اعلام میزان اهتبار این پروژه ها افزود‌: برای این طرح های هادی و همچنین تقویت زیرساخت آسفالت بخشی از راه های روستاهای چلوند، حیران، بیجاربین، عنبران و ویرمونی به طول ۲ هزار و ۷۲۵ متر، بالغ بر هشت میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای جدول کانیوو، پازل کاری، زیرسازی و آسفالت نمونه‌ای از طرح‌های عمرانی به اجرا درآمده در روستاها است، ادامه داد: با بهره‌برداری از ۵ پروژه جدید در روستاهای ویرمونی، بیجاربین، عنبران(خیابان شهید باهنر) و حیران(گنج کش) در بخش مرکزی و چلوند در بخش لوندویل، آمار روستاهای شهرستان که این طرح در آنها به اجرا درآمده است، افزایش می‌یابد.

به گزارش دیارمیرزا در ادامه آئین بهره برداری همزمان از سه طرح عمرانی توسط شهرداری انجام گرفت و معیتی شهردار آستارا تشریح کرد : کجکوعه اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال برای ساخت پیاده رو بلوار جمهوری اسلامی به طول ۵۰۰ متر، خیابان ۲۵ متری شهرک عباس آباد و ایجاد فضای سبز ضلع شرقی تالاب استیل هزینه شده است.

در ادامه بهره برداری همزمان از ۲ خانه بهداشت در روستای صیادلر توسط مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا صورت گرفت و وی بیان کرد :خانه های بهداشت روستاهای صیادلر و عباس آباد آستارا با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و هر کدام به مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع ساخته شده است.

در پایان آئین کلنگ زنی همزمان اجرای ۹ طرح در روستای آقچای این شهرستان انجام گرفت و بخشدار مرکزی آستارا در این بخش اضافه کرد: این ۹ طرج برای انجام زیرسازی و آسفالت راه های روستایی، پل عابر پیاده، جابجایی تیرهای برق و روشنایی معابر و تعریض راه های مواصلاتی بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار تا پایان سال جاری هزینه خواهد شد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.

Share