امام جمعه رشت:

برخی از سنت‌های رایج در ازدواج اشتباه است | جبهه عبری – عربی طاغوت زمان هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: ‌فرهنگ متعالی مقاومت که برگرفته از قیام سید‌الشهدا(‌ع) است تنها راه نجات ملت‌های جهان از طاغوت زمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: تنها راه نجات ملت‌ها از دست طاغوت زمان و استکبار جهانی گرویدن و عمل کردن به فرهنگ متعالی عاشورا و قیام کربلا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عنوان کرد:‌ ملت‌های جهان از جمله مردم مظلوم یمن امروز به تأسی از قیام سید‌الشهدا(‌ع) و برای مبارزه با طاغوت به پا خواسته‌اند و این اتحاد یکی از معجزات الهی و برکات تمام ناشدنی قیام امام حسین(‌ع) در طول تاریخ بشریت است.

امام جمعه رشت جبهه عبری،‌ عربی را طاغوت زمان دانست و ابراز داشت:‌ آل جهود با سردمداری رژیم اشغالگر قدس به امید شکست مقاومت و پایداری مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن هجوم ناجوانمردانه‌ای را به این کشور آغاز کرده‌اند و در این راه از هیج جنایتی فروگذار نمی‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت:‌ از مجموعه آموزش و پرورش استان گیلان و مربیان آموزشی انتظار داریم برای تعلیم و تربیت فرزندان انقلاب از تمام امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنند و نواقص موجود در این راه را به بهترین وجه برطرف کنند.

وی تعداد دانشجویان و دانش‌آموزان کشور که در سال تحصیلی جدید روانه مراکز آموزشی می‌شوند را برشمرد و ‌اظهار داشت:‌ بیش از ۳ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۲۰ دانشجو و حدود ۱۴ میلیون نفر در سال تحصیلی امسال وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند و این ظرفیت بسیار بزرگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به اهمیت کارآفرینی و زمینه‌سازی آن در محیط‌های آموزشی تأکید کرد و گفت:‌ نظام دانشگاهی و آموزشی کشور باید به سمتی حرکت کند که در خروجی دوره‌های علمی،‌ فارغ‌التحصیلان برای اشتغال خود به مسئولان تکیه نکنند.

امام جمعه رشت به شکست حصر آبادان نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ در آستانه فرا رسیدن این روز بسیار بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هستیم که با فرمان تاریخی امام راحل،‌ فرزندان انقلاب و نظام اسلامی با شجاعت خود حماسه‌ای عظیمی خلق کردند.

آیت‌الله فلاحتی با ابراز اینکه در طوع جنگ، کشورمان از امکانات و تجهیزات اولیه دفاعی محروم بود افزود:‌ با یاری خداوند متعال و همت ایثارگونه سربازان انقلاب نه تنها صحنه هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی سپری شد بلکه نظام، امروز نیز از حیث دفاعی در جایگاه والایی قرار گرفته است.

وی دلاوری‌ها و شجاعت‌های سرباران اسلام را ستودنی خواند و خاطرنشان کرد:‌ پس از صدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر لزوم شکست حصر آبادان،‌ بسیجیان،‌ سپاهیان و آحاد نیروها و قوای نظامی با عنایات حق تعالی عملیات خود را آغاز و در ظرف ۴۲ ساعت آن را با موفقیت به پایان رساندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان برخی از سنت‌های رایج در ازدواج جوانان را اشتباه اعلام کرد و افزود:‌ توجه بیش از حد والدین به مسئله میزان درآمد نه تنها در هیچ کجای دین و شریعت پذیرفته شده نیست بلکه آن را خارج از شأن و جایگاه مسلمان واقعی دانسته‌اند.

امام جمعه رشت اعمال مهریه‌های بالا را مورد نکوهش قرار داد و ابراز داشت:‌ مهریه بالا ضامن حفظ و بقای یک خانواده نبوده و نیست زیرا در صورت شکستن حرمت‌ها و جایگاه زن و شوهر در مقابل هم،‌ دیگر مسائلی نظیر این نمی‌توانند به ترمیم بنیان شکست‌خورده خانواده کمک کند.

آیت‌الله فلاحتی لزوم برنامه‌ریزی برای زندگی مشترک را از اهم واجبات خواند و اظهار داشت:‌ برای رسیدن به خوشبختی در زندگی مشترک جوانان باید به کمک والدین خود برنامه‌ریزی کنند تا از این طریق علاوه بر مشخص شدن جایگاه هر شخص،‌ استقلال کامل زندگی به‌خوبی حاصل شود.

Share