تاکید بر توسعه حمل و نقل دریایی بین دو کشور

بازدید مدیر عامل بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان از بندر آستارا

فرماندار آستارا گفت: این شهر مرزی با توجه به ظرفیت‌های بالای خود افق جدیدی در توسعه تجارت جهانی گشوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون وزیر حمل و نقل و مدیر عامل بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان در رأس هیأتی از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا بازدید کرد.

طالع زیادف ابتدا با ذکر تاثیر گذاری ایران در منطقه گفت: ایران یک کشور پهناور و تاثیر گذار در منطقه بوده و استان گیلان و شهرستان آستارا دارای ظرفیت ها و جاذبه های خوبی از نظر گردشگری و تجاری هستند.

مدیر عامل بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان با اشاره به از مناطق بندری شمال کشورمان گفت: پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا،از بنادر انزلی، نوشهر، فریدون کنار و امیرآباد بازدید خواهیم کرد.

در ادامه مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر کشور از توسعه حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

محمدعلی اصل سعیدی پور گفت: توسعه روابط حمل و نقل دریایی، جذب سرمایه گذار و راه اندازی توریسم و گردشگری دریایی از مهمترین اهداف سفر مقامات بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان به کشور می باشد.

ایران و آذربایجان روابط بسیار خوبی در زمینه های مختلف با یکدیگر دارند

در ادامه فرماندار آستارا گفت: این شهر مرزی با توجه به ظرفیت‌های بالای خود افق جدیدی در توسعه تجارت جهانی گشوده است.
یونس رنجکش در دیدار با طالع محمد زیاد اف مدیر بنادر کشور جمهوری آذربایجان و هیات همراه ضمن خیر مقدم به هیات آذری افزود: برخورداری آستارا از ظرفیت های ترانزیت بندری و جاده ای و ریلی موجب شده است تا در آینده سهم بسزایی در معادلات اقتصادی و تحولات تجارت جهانی داشته باشد.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی بارانداز ریلی آستارا – آستارا و اتصال آن به شبکه ریلی کشور موجب تکمیل شدن کریدور شمال جنوب می شود که از این طریق شاهد توسعه و رونق روابط تجاری و اقتصادی کشور ها از طریق خط ریلی خواهیم بود.
وی با برشمردن جاذبه های مختلف گردشگری و تجاری در آستارا و تردد بالای گردشگران در این شهرستان اظهار کرد:این شهرستان از تمام ظرفیت های لازم برای توسعه و رونق اقتصادی برخوردار است.
رنجکش به سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بر روی راه آهن آستارا – آستارا اشاره و آن را موقعیت ممتازی برای دو کشور همسایه عنوان کرد.
وی یادآور شد: با برنامه ریزی هایی که برای اتصال بندر و منطقه ویژه آستارا به بارانداز ریلی این شهرستان در حال انجام است این پروژه می‌تواند نقش مهمی در تسهیل و سرعت بخشیدن به تبادلات کالا و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید در منطقه داشته باشد.
فرماندار آستارا یادآور شد: در کنار نقش بندر و گمرک زمینی آستارا در صادرات و واردات کالا تنها از طریق خط آهن از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد ورود حدود یک هزار واگن کالای وارداتی و همچنین صادرات حدود ۸۰۰ واگن انواع کالا از این طریق به بیرون از مرزهای کشور بودیم.
وی افزود: دو کشور ایران و آذربایجان روابط بسیار خوبی در زمینه های مختلف با یکدیگر دارند و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه ساخت و راه آهن موجب تقویت و تحکیم روابط نیز شده است.

طالع زیادف معاون وزیر حمل و نقل و مدیر عامل بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان، مفتون قربان عباس اف قائم مقام مدیر بنادر جمهوری آذربایجان و رافائل میرداداش میرغلام اف مشاور ارشد مدیر عامل بنادر جمهوری آذربایجان نمایندگان هیأت آذری و محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی کشور، حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا نمایندگان کشورمان در این دیدار بوده و این هیأت پس از عبور از مرز زمینی آستارا از غربی ترین بندر استان گیلان بازدید کردند.

Share