مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان:

ایجاد اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر با پرداخت تسهیلات

ابراهیمی گفت: از سال ۹۲ تاکنون به‌وسیله پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ ابراهیمی مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در نشست خبری رزمایش خدمات رسانی سپاهیان حضرت محمد رسول الله با بیان اینکه خدمات رسانی بسیج سازندگی سپاه از سال ۷۹ آغاز شده است، گفت: این خدمات رسانی با هدف حمایت از محرومان و اقشار کم درآمد آغاز به کار کرد و تا کنون خدمات زیادی را به مردم ارائه داده شد.

ابراهیمی با بیان اینکه رزمایش خدمت رسانی از تاریخ ۹ الی ۲۹ شهریور برگزار شده است، افزود: در این ۲۰ روز سعی کردیم که خدمات رسانی را به شهرها و حاشیه شهر منتقل کنیم تا مردم از نزدیک از خدمات رسانی که به صورت بسیجی‌وار انجام می شوند، مطلع گردند.

وی با بیان اینکه ۷ هزار گروه جهادی بسیج، در عصره خدمات رسانی در کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: سهمیه استان گیلان ۲۰۰ گروه بوده است که تاکنون ۱۳۴ گروه به مناطق مختلف استان اعزام شده اند و از این تعداد هزار و ۱۷۶ نفر برادر و ۵۲۰ نفر خواهر در این گروههای جهادی حضور دارند که جمعا هزار و ۶۹۶ نفر هستند.

ابراهیمی تصریح کرد: از خدماتی که بسیج سازندگی در راستای حمایت از محرومان و اقشار آسیب پذیر ارائه داده است، می‌توان به احداث خانه برای مددجویان، فعالیت پزشکی، مشاوره حقوقی در مساجد، رنگ آمیزی مدارس و برگزاری شیفت کارگری در قالب ۲۰ گروه ایثارگری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آخرین روز از رزمایش به صورت هماهنگ در سراسر استان انجام می‌شود، افزود: روز آخر رزمایش همه گروهای جهادی در سراسر استان به طور هماهنگ کار خدمات رسانی را در حوزه های مختلف انجام خواهند داد.

سرهنگ ابراهیمی در مورد عملکرد بسیج سازندگی استان گیلان گفت: از سال ۸۸ تا ۹۷ بالغ بر هزار و ۲۵۲ پروژه عمرانی در سطح استان به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه تاکنون بسیج سازندگی ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومین را ساخته است، افزود: در سال ۹۷ نیز همچنین هزار واحد مسکن محرومان برای روستائیان تحت پوشش کمیته امداد ساخته خواهد شد که در این رزمایش ۲۰۰ واحد آن در مرحله اجرایی قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه این سازمان، تسهیلاتی را برای ایجاد مشاغل روستایی پرداخت می‌کند، افزود: در حال حاضر سقف پرداخت این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۰ درصد است که تلاش می‌کنیم امسال آن‌ را به ۸ درصد برسانیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون به‌وسیله پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، افزود: از سری فعالیت‌های این سازمان تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان است که تاکنون ۵۰ سری جهیزیه را برای کمک به ازدواج آسان جوانان که ارزش ریالی این اقلام حدود ۳۰۰ میلیون تومان است، تهیه شده است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای اجرای طرح “همگام با کشاورز” ۳۰ درصد به ظرفیت تولید برنج استان گیلان افزوده می‌شود، گفت: این امر سبب خودکفایی کشور در حوزه تولید محصول استراتژیک برنج می‌شود.

Share