توسط همسر مرحوم «نیک نژاد» صورت گرفت؛

اهدای مدال‌های اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان به موزه رشت

مراسم اهدای مدال های اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان مرحوم «حسین نیک نژاد» توسط همسر وی به موزه رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم اهدای مدال های اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان مرحوم «حسین نیک نژاد» توسط همسر وی به موزه رشت با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، معاونین، خانواده آن مرحوم و جمعی از پیشکسوتان ورزش گیلان برگزار شد.

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این مراسم اظهار داشت: مرحوم حسین نیک نژاد در رشته ی کشتی فرنگی مدال های رنگارنگی برای کشورمان  به ارمغان آورد و  در سطح مسابقات بین المللی حاضر نشدن وی در برابر حریف اسراییلی نشان از اعتقاد و ارادت وی به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی و کشورمان داشت.

علیزاده اضافه کرد: نام وی همواره اسطوره خواهد ماند و حرکت اهدای مدال های او از سوی خانواده اش نام وی را در ذهنها جاودانه خواهد کرد.

وی با اشاره به اهدای مدال های برخی از ورزشکاران به موزه گفت: پهلوان فردین معصومی، پهلوان روشن دل آقای عسگری با اهدای مدال های خود به موزه به نوعی ارتباط خود با نسل آینده برقرار می کند و فرهنگ پهلوانی هم بدین طریق به نسل جوان منتقل می شود.

علیزاده با اشاره به ایجاد موزه مشاهیر و شخصیت های گیلان اظهار کرد: ما از نام آوران حوزه های مختلف این انتظار را داریم فرهنگ اهدا در زمینه موفقیت های انسانی را در جامعه نهادینه کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: مراسم ویژه تری برای پهلوان نام آور مرحوم نیک نژاد خواهیم داشت تا شانیت و جایگاه این پهلوانان حفظ شود.

Share