دولت تمرکزش بر روی چند دانشجوی بازداشتی گذاشت

انتقاد کوچکی‌نژاد از مصوبه حق آموزش همگانی‌

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تدوین لایحه‌‎ دو فوریتی در دولت در خصوص عدم ورود دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی به امور دانشجویان انتقاد کرد و این رویکرد دولت را پرداختن به امور حاشیه‌ای در شرایط اقتصادی امروز کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به تصویب لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در نشست اخیر هیأت وزیران، گفت: به موجب این اصلاحیه، حق آموزش جزء حقوق اساسی افراد است و هیچکس را نمی‌توان به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر، از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی محروم کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در ادامه این لایحه آماده است که در برخورداری از حق آموزش در مقاطع تحصیلی، افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان‌یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی مستثنی هستند.

وی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر کشور درگیر بحث‎‌های اقتصادی است و پرداختن به چنین مسائلی آن هم با قید دو فوریت به حاشیه رفتن است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که هر قوه و دستگاهی باید وظایف خود را انجام ‎دهد و دولت در چنین شرایطی باید به مسائل اصلی کشور یعنی مسئله اقتصاد بپردازد نه اینکه تمرکزش بر روی چند دانشجوی بازداشتی بگذارد.

Share