حجت‌الاسلام پوررضا در مسجد امام رضا گلسار رشت

امیرالمومنین(ع) موافق جنگ اعراب با ایرانیان نبود | حکومت دینی مقدمه تمدن دینی است

حجت‌الاسلام پوررضا با اشاره به اینکه هر سه خلیفه بعد از پیامبر(ص) منحرف شدند، گفت: امیرالمومنین(ع) موافق جنگ اعراب با ایرانیان نبود.

احتصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین پوررضا در شب تاسوعا حسینی در مسجد امام رضا(ع) گلسار رشت گفت: انبیاء از جانب پروردگار حقایق و مطالب نورانی را می‌آورند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) در زمانی مبعوث شدند که ظلمت و تاریکی همه‌جا را فراگرفته بود، تصریح کرد: حیرت و جهالت مردم، حکومت طاغوت بر مردم، فراگیری ظلم و تبعیض و وجود خشونت را چهار مشخصه زمان پیامبر(ص) بود. پیامبر(ص) مبعوث شد تا این چهار مشخصه را از بین ببرند.

پوررضا با اشاره به اینکه پیامبران آمدند تا مردم بهتر زندگی کنند، افزود: پیامبر(ص) آمد تا مردم چگونگی زندگی کردن را فراگیرند.

وی نهج‌البلاغه را کتاب زندگی دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از نهج‌البلاغه از اهمیت خاصی برخوردار است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دین آمده است تا زندگی را درست بکند، گفت: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند “زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند زمین معادن خود را باز می‌کنند و مردم بهتر زندگی می‌کنند”.

وی ادامه داد: سه خلیفه بعد از پیامبر(ص) وقتی حکومت را در دست گرفتند دو گروه مسئولین و سرشناسان جامعه عوض شدند.

حجت‌الاسلام پوررضا همچنین افزود: وقتی مسئولین و سرشناسان جامعه عوض شدند و منحرف شدند، مردم نیز منحرف شدند.

وی با بیان اینکه این خلفا هم با پیامبر(ص) در جنگ‌ها شرکت کرده بودند و هم حضرت علی(ع) نیز زنده بودند، گفت: امام علی(ع) فرموند “اگر در زمان سه خلیفه اول حرکتی می‌کردم من و اهل بیت نابود می‌شدیم”

پوررضا اظهار داشت: حکومت اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که مردم وقتی مسئولین و سرشناسان را می‌بینند بگویند اگر این افراد در دولت اسلامی حاکم هستند ما نیز مسلمان می‌شویم. حکومت دینی مقدمه تمدن دینی است.

وی با اشاره به اینکه سه خلیفه اول بسیاری از افراد ناصالح را مسئول کردند، تصریح کرد: البته افرادی صالحی همچون عمار و سلمان در زمان خلیفه دوم مسئولیت داشتند.

حجت‌الاسلام پوررضا با بیان اینکه در زمان خلافت ابوبکر احادیث پیامبر(ص) و تفسیر قرآن جمع شدند، گفت: ابوبکر خالد بن ولید را مامور به شهادت رساندن امام علی(ع) کرده بود که این اتفاق صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه هر سه خلیفه بعد از پیامبر(ص) منحرف شدند، گفت: امیرالمومنین(ع) موافق جنگ اعراب با ایرانیان نبود.

پوررضا افزود: برخی می‌خواهند جنگ مسلمانان با ایرانیان را دستاویزی برای جدا کردن ایرانیان از دین اسلام قرار دهند البته مردم رشید ایران بسیار باهوش‌تر از این مسائل هستند.

این کارشناس مذهبی گفت: امام علی(ع) فرموند “اگر خداوند متعال از عالمان و دانشمند نمی‌خواست تا دنیا مردم‌ را آباد کنید هرگز خلافت را قبول نمی‌کردم”.

به گزارش دیارمیرزا، مراسم سوگواری دهه نخست محرم امسال توسط هیئت روضات‌الحسین(ع) رشت به روال چند سال اخیر با عنوان «بوی خوش حسین(ع)» و با سخنرانی حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا، مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور است و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، برادران محسن کاشفی، محمد رمضانپور، کمیل طبایی و محمدرضا مؤمنی در مسجد امام رضا(ع) منطقه گلسار این شهر برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان و سیدمحمد احمدی معاون توسعه اقتصادی استانداری گیلان در این مراسم حضور یافتند.

Share