سردار وحیدی:

افرادی که درک درستی از امور ندارند نباید مسئولیت ها را قبول کنند

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه افرادی که درک و دانش درستی از امور ندارند، نباید مسئولیت ها را قبول کنند، گفت: این افراد بدانند که در آخرت باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در مراسم افتتاحیه مدرسه حکمرانی شهید بهشتی که صبح امروز(چهارشنبه) در این دانشگاه برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: مدرسه حکمرانی به نام شهید بهشتی نام نهاده شده که در عمر کوتاه خود در انقلاب اسلامی منشا خیر و برکات بسیاری شدند.

وی افزود: موضوع حکمرانی اهمیت بسیاری دارد، زیرا حکمرانی امری بسیار مقدس است. در غدیر خم امر حکمرانی امیرالمومنین علی(ع) اعلام شد نه دوستی و برادری او با پیامبر اکرم(ص). امر حکومت علی(ع) اینقدر مهم است که خداوند متعال به رسول اکرم فرمودند اگر ولایت علی را اعلام نکنی انگار کاری نکرده ای. حکومت در اسلام در سلسله مراتب حکومت الهی است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی حکومت در اسلام را با سایر حکومت ها متفاوت دانست و ادامه داد: اینکه برخی حکومت اسلامی را نمی توانند قبول کنند به دلیل عدم شناخت از اسلام است.

سردار وحیدی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حکومت اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: بخش عظیمی از حکمت اسلامی توسط حاکمانی صورت می گیرد که دل در گرو اسلام دارند. شکل گیری دولت اسلامی جز بر پایه حکمران دلداده به اسلام شکل نمی گیرد.

وی پذیرش مسئولیت بدون دانش و درک درست را کار اشتباهی دانست و گفت: افرادی که دانش و درک درستی از امور ندارند نباید مسئولیت ها را قبول کنند؛ این افراد بدانند که در آخرت باید پاسخ گوی عملکرد خود باشند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان در جامعه اسلامی باید خود را پاسخ گوی و خدمت گزار مردم بداند، در ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل شرایط سختی که پشت سر گذاشته بودیم مدیران خوبی داشتیم اما با فاصله گرفتن از ابتدای انقلاب نیاز تربیت مدیران احساس می شود.

سردار وحیدی با اشاره به تغییر و تحول در سطوح مختلف مدیریت کشور به دلیل وجود دموکراسی، اظهار داشت: در مجلس و دولت مسئولان هر چهار سال تغییر می کنند، البته تغییر مدیران با تغییر دولت امر مطلوب نیست و کمبود تجربه به پیشرفت کار آسیب می زند. افرادی که به مسئولیت می رسند در کشورهای مختلف حق ندارند اهداف حزبی و گروهی خود را دنبال کنند و این موضوع به کشور ما آسیب هایی رسانده است.

وی توجه به موضوع حکمرانی را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: حکمرانی یک دانش میان رشته‌ای است، پس در دانشگاه‌های عادی نمی شود آن را تدریس کرد. همچنین جریان‌های سیاسی نمی توانند این آموزش را برعهده بگیرد. دانشگاه عالی دفاع ملی به دلیل وظیفه ای که در حوزه آموزش مدیران و متخصصان مورد نیاز کشور دارد، این وظیفه را برعهده گرفته است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: در کشور افراد باتجربه بسیار داریم، پس باید از تجربه آنها برای تربیت مدیران و حکمرانان آینده کشور استفاده کنیم تا مدیرانی شایسته مدیریت در انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

سردار وحیدی در ادامه به توطئه دشمنان انقلاب در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا در همه نقشه ها و توطئه هایش علیه انقلاب مانند تشکیل داعش در مقابل ایران اسلامی و حکمران الهی آن شکست خورده است و خودشان بارها این شکست را اعلام کرده اند.

Share