با حضور مسئولان صورت گرفت

افتتاح پروژه خط انتقال آب به شهرک تاریخی ماسوله

در پنجمین روز هفته دولت، با حضور معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان و سایر مسئولین شهرستان فومن، پروژه آبرسانی به شهرک تاریخی ماسوله افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پنجمین روز هفته دولت، با حضور معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان و سایر مسئولین شهرستان فومن، پروژه آبرسانی به شهرک تاریخی ماسوله افتتاح شد.

به موجب این پروژه، ضعف آب شهرک تاریخی ماسوله در فصول گرم و در زمان اوج حضور گردشگران رفع می شود.

این پروژه آبرسانی به طول ۷۱۰۰ متر در مسیر سنگلاخی و کوهستانی، با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان از محل طرح آبرسانی ماسوله در فاصله اردیبهشت تا مرداد سال ۱۳۹۷ انجام شد.

فرماندار شهرستان فومن با تقدیر از زحمات کارفرما و پیمانکار این پروژه دشوار، به بهره مندی مردم از آب مطمئن و بهداشتی اشاره کرد و تأکید نمود که مسئولین نباید فقط به انجام پروژه های عمرانی و زیرساختی اکتفاء کنند بلکه باید با توجه به اصلاح فرهنگ مصرف، به مدیریت منابع آبی در شرایط اقلیمی حساس کشور توجه کنند.

وی از مسؤلین و رسانه ها دعوت کرد که برای ترویج فرهنگ صرفه جویی آب حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرستان فومن با اعلام این که ماسوله دارای ۷۸۲ اشتراک آب شهری می باشد، میانگین مصرف آب این شهرک تاریخی را ۱۶ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: به دلیل افزایش حضور مسافرین در فصول گرم و گردشگری، تأمین آب ماسوله با مشکل روبرو می شد. بنابراین با احداث خط لوله ۷۱۰۰ متری پلی اتیلنی به قطر ۱۱ سانتی متر به منظور رفع مشکل اقدام شد.

افتتاح خانه بهداشت و آسفالت راه روستایی در روستای گردشگری قلعه رودخان

در پنجمین روز هفته دولت، فرماندار شهرستان فومن دو پروژه را در روستای قلعه رودخان از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن افتتاح کرد.

احداث خانه بهداشت روستایی قلعه رودخان با هزینه ای بالغ بر ۲۱۰ میلیون تومان از محل اعتبار تملک استانی از پروژه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن در هفته دولت است. این بنا در دو طبقه به مجموع متراژ ۲۰۰ متر احداث شده است و با این پروژه شهرستان فومن دارای ۶۷ خانه بهداشت روستایی می شود.

در ادامه، فرماندار شهرستان فومن پروژه روکش آسفالت روستای قلعه رودخان را به طول ۲ کیلومتر افتتاح کرد. این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فومن اجراء شد.

Share