با حضور الهام علی اف

افتتاح بزرگراه باکو – آستارا | طول مسیر ۳۸ کیلومتر کوتاه تر شد

بزرگراه « باکو – آستارا » تا مرز جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه طی مراسمی با حضور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج ، «صالح محمد اف» رئیس اداره راه جمهوری آذربایجان در باره ساخت این بزرگراه، گفت: طول جاده قبلی باکو – آستارا تا مرز جمهوری اسلامی ایران ۲۴۳ کیلومتر بوده که با بهره برداری از بزرگراه جدید، این مسیر ۳۸ کیلومتر کوتاه تر شد و به ۲۰۴ کلیومتر رسید.

وی افزود: این بزرگراه چهار باندی ۲۰۴ کیلومتری با مشارکت چند شرکت از جمهوری آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، آلمان و آمریکا و طی چند مرحله و در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ میلادی اجرا شد.

رئیس اداره راه جمهوی آذربایجان گفت: در طول مسیر این بزرگراه در مجموع ۲۴ پل ، ۶۶ گذرگاه زیر زمینی ، ۴ تونل و زیر ساخت های دیگر احداث شده است.

بزرگراه جدید ‘الت ‘ ( حومه باکو ) – آستارا- مرز جمهوری اسلامی ایران بر اساس وام اختصاص یافته از سوی بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه و مرمت اروپا ساخته شده است.

جاده قبلی که باکو را به آستارا وصل می کرد یک جاده قدیمی، فرسوده ، کم عرض و ناهمواره بود و مشکلات عدیده ای برای رانندگان کامیون ها در حمل و نقل بین المللی در این مسیر ایجاد می کرد.

بهره برداری از بزرگراه جدید باکو – آستارا که جزو دالان بین المللی حمل و نقل شمال –جنوب به شمار می رود، علاوه بر تامین حرکت راحت خودرو ها، موجب توسعه گردشگری و کشاورزی و حمل و نقل در این مسیر می شود.

Share