فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد:

اردوگاه شهدای گیلان در اهواز به بهره‌برداری می‌رسد | گیلان جزو استان‌های موفق در حوزه راهیان‌نور است

سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس اردوگاه شهدای گیلان با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان اظهار داشت: کمیته راهیان‌نور با همت جمعی و تلاش بخش‌های مختلف در استان گیلان تشکیل شده و فعال است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد فراوانی اعزام اردو‌های راهیان نور در استان گیلان مختص اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی است گفت: همزمان با آغاز دوران دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید اردوگاه شهدای گیلان در کنار مرکز پادگان شهید حبیب‌الهی اهواز در کیلومتر ۱۰ جاده اهواز به خرمشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه این اردوگاه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد خاطرنشان کرد: در این اردوگاه فضایی خاص برای خانواده‌ها ساخته شده و ۱۰۰ خانواده همزمان می‌توانند در این اردوگاه اسکان داده شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال این اسکان و پذیرایی به صورت رایگان‌ از خانواده‌ها در این اردوگاه انجام می‌شود تصریح کرد: بخش راهیان نور در استان گیلان همواره به طور ویژه فعال است و گیلان همه ساله جزء استان‌های موفق کشور در حوزه راهیان‌نور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس اقدامات ویژه‌ای را در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در گیلان دنبال می‌کند گفت: یک سالن از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به حوزه‌ دفاع مقدس اختصاص داده شده است.

فیروز فاضلی با اشاره به اینکه این سالن با تاریخ و زمان مشخص در اختیار کارهای مربوط به حوزه دفاع مقدس قرار می‌گیرد گفت: برنامه‌های فاخری از سوی دستگاه‌های اجرایی گیلان در حوزه مذکور به فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۰ برنامه فرهنگی با رویکرد ارزش‌های دفاع مقدس در گیلان برنامه‌ریزی شده است بیان کرد: تئاتر خیابانی، اکران فیلم، مسابقات فرهنگی و برگزاری همایش‌های شعر و‌ خاطره‌گویی از جمله برنامه‌های مذکور است.

Share