در نشست فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت گیلان مطرح شد:

اخطار شریعتمداری به بانک‌ها | در شرایط طبیعی قرار نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: اخطار می‌کنم بانک‌ها باید تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در اختیارشان قرار دهند و اگر این کار را نکنند ما ورود خواهیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با حضور محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در لنگرود برگزار شد.

در این نشست که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لنگرود برگزار شد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۵۲ هزار واحد تولیدی در کشور در حال تاسیس هستند.

سرمایه در گردش واحدهای تولیدی افزایش پیدا می‌کند | در شرایط طبیعی قرار نداریم

شریعتمداری با اشاره به اینکه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی افزایش پیدا می‌کند چون حیات تولید به آن بستگی دارد اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با اجحاف و گرانفروشی مخالف است ما در شرایط طبیعی قرار نداریم و همه باید همراهی کنند.

اخطار شریعتمداری به بانک‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اخطار می‌کنم بانک‌ها باید تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را در اختیارشان قرار دهند و اگر این کار را نکنند ما ورود خواهیم کرد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: کشور باید از طریق مالیات اداره شود و هرکسی بیشتر مصرف کند باید مالیات بیشتری پرداخت کند.

وی همچنین با بیان اینکه تحریم‌ها شروع شده اند و به ما ضربه می زنند، تصریح کرد: دشمنان در برابر توانایی جمهوری اسلامی ایران کاری از پیش نمی‌برند و  نباید در جامعه بذر نا امیدی کاشته شود.

اگر از چای ایرانی حمایت شود ۱۰ هزار هکتار باغ چای به چرخه تولید باز می‌گردند | نباید برای واردات چای خارجی، دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی بدهد

در ادامه نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر مرحله از فرآیند تولید، گرفتن مالیات ارزش افزوده از تولیدکنندگان سبب بالا رفتن قیمت تولید می‌شود و باعث می‌شود که تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را از دست بدهند‌.

مهرداد بائوج لاهوتی افزود: روسیه سالانه ۳۰ میلیارد دلار مواد غذایی وارد می‌کند و یک بازار بزرگ برای استان گیلان می‌باشد که می‌شود تمام تولید محصول کیوی استان را به این کشور ارسال کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر از چای ایرانی حمایت شود ۱۰ هزار هکتار باغ چای به چرخه تولید باز می‌گردند، تأکید کرد: نباید برای واردات چای خارجی، دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی بدهد و اگر از صنعت ابریشم نیز حمایت شود نیاز هزار تن نخ ابریشم کشور در داخل، تولید خواهد شد.

تعریف درستی از احتکار و گرانفروشی نداریم

استاندار گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: موضوع احتکار و گرانفروشی مساله خاصی شده است و هنوز تعریف درستی از آن نداریم.

مصطفی سالاری افزود: اگر در مکانی بیش از یک میلیارد تومان جنس کشف شود احتکار محسوب می شود نه اینکه در انباری در حدود ۳۰۰ میلیون تومان جنس کشف شود مانند این فصل که صنف برنج فروشان مقداری برنج را برای فروش انبار می کنند.

در ادامه جلسه فعالان صنعت معدن و تجارت استان گیلان به بیان مشکلات واحدهای تولیدی خود پرداختند.

Share