در مراسم شب ششم دهه اول محرم؛

آیت‌الله رمضانی: نتیجه دوری از فرهنگ دینی فراموشی هویت انسانی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه نتیجه دوری از فرهنگ دینی فراموشی هویت انسانی است گفت: دنیایی که توانایی پذیرش پاک‌ترین‌ها را ندارد قابل‌اعتماد نیست و باید به امام حسین (ع) پناه برد تا ما را به خدا پناه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه شنبه در مراسم شب ششم دهه اول محرم در مسجد حمزه سیدالشهدا با اشاره به اثر مجالس سالار شهیدان در فهم دین و دین‌داری اظهار کرد: برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) روزنه‌ای برای تقویت درک و فهم از دین را در درونمان میسر می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت کشور اندونزی به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور مسلمان و مستعمره افزود: انقلاب ایران باعث شد تا معادلات دنیا و جدایی حکومت از دین بر هم زده شود و دلیل انجام این انقلاب تأسی از فرهنگ عاشورا بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی از کشورهای مسلمان حتی حق تصمیم‌گیری برای خود را ندارند تصریح کرد: بعضی از کشورهای اروپایی رعایت عدالت را درفروش سلاح‌های خود می‌دانند و با این کار تعریف عدالت را تغییر داده‌اند و به‌جای اینکه جلوی جنگ را بگیرند موجب ایجاد جنگ می‌شوند تا سلاح‌های خود را بفروشند.

رمضانی با بیان اینکه در نظام اسلامی مردم برحسب ارزش‌ها اعمال‌نظر می‌کنند گفت: دنیا در واژه‌هایی مانند کرامت، عدالت و انسانیت تصرف کرده و انسان‌ها در دنیای مدرن به بردگی مدرن سوق پیداکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دنیای غرب افراد با بردگی مدرن، هویت انسانی خود را فراموش کرده‌اند خاطرنشان کرد: در خیلی از کشورهای مسلمان شاهد این بی‌هویتی هستیم و این افراد نیز به بردگی مدرن روی آورده‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه نتیجه دوری از فرهنگ دینی فراموشی هویت انسانی است بیان کرد: دنیایی که توانایی پذیرش  پاک‌ترین‌ها را ندارد و به کسانی که به‌دروغ روی آورده، پناه می‌برد قابل‌اعتماد نیست و باید به امام حسین (ع) پناه برد تا ما را به خدا پناه دهد.

رمضانی خطاب با جوانانی که با عزاداری سالار شهیدان اعلام موضع می‌کنند گفت: خدا انسان‌ها را آفریده است و انسان نمی‌تواند بنده غیر خدا باشد، باید به جوانانی که به آزادگی روی می‌آورند افتخار کرد.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌خواهند با روشنفکری اسلام را تحلیل کنند که درنتیجه آنان چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند افزود: ما تربیت‌شده امام حسین (ع) هستیم و باید این تربیت را استمرار بخشیده و در آن ثابت‌قدم بمانیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی‌ها حادثه عاشورا را نقد می‌کنند بیان کرد: خیلی‌ها تلاش می‌کنند که ارتباط جوانان با روحانیت قطع شود تا تعریف درست حادثه عاشورا ترویج پیدا نکند.

رمضانی با اشاره به نقش امام حسین (ع) در حادثه عاشورا برای احیای دین خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا به انسان می‌آموزد مرگ از حیات با ذلت و حیات بی‌هویت بهتر است و این مرگ بهتر از زندگی بی‌هدف برای انسان است.

وی با اشاره به روش مدافعان حرم که با تأسی از فرهنگ عاشورا مرگ را اهلا من العسل می‌دانستند تصریح کرد: در لشکر امام حسین (ع) حتی یک نفر هم لغزش نکرد و اگر کسی موجب لغزش می‌شد دیگران را نیز می‌توانست با خود همراه کند و این‌یکی از ویژگی‌های انقلاب است که لغزش خواص می‌تواند موجب لغزش عوام شود.

Share