ویژگی‌های دومین آزمون

آغاز ثبت‌نام دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی از امروز+ جزئیات آزمون

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی عنوان کرد: ثبت‌نام برای شرکت در دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی و دانش بنیان از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدحسین قمری دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی در نشست خبری صبح امروز و با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در این آزمون از امروز آغاز می‌شود گفت:‌مرحله اینترنتی آزمون از پایان آبان ماه و مرحله حضوری از پایان آذرماه آغاز می‌شود.

* جزئیات برگزاری آزمون نخست

وی افزود: با توجه به اینکه با خیل عظیم فارغ‌التحصیلان و ظرفیت عظیم جوانان برای خروج اقتصاد نفتی مواجهیم، به این ایده دست یافتیم که آزمونی برای مهارت‌سنجی افراد در شغل‌های مختلف برگزار کنیم که ۶۰ هزار شرکت‌کننده در ۲۶۶ عنوان شغلی در آزمون نخست استخدام بخش خصوصی که سال گذشته برگزار شد حضور یافتند.

قمری گفت: در آزمون نخست، ۲۸ هزار فرصت شغلی از بیش از ۱۱۰۰ شرکت خصوصی و دانش‌بنیان ارائه شد که ۹ هزار معرفی از بین شرکت‌کنندگان داشتیم و ۶ هزار و ۳۰۰ مورد از این معرفی‌ها به موفقیت انجامید.

* ویژگی‌های دومین آزمون

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی عنوان کرد: برای آزمون دوم، ۸ دسته شغلی و ۲۲۲ عنوان در نظر گرفته شده و ویژگی‌های این آزمون، اضافه شدن مشاغل پردرآمد جدید با فراهم شدن امکان معرفی به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارجی است.

وی اضافه کرد: فرصت‌های شغلی در دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی در ۸ دسته ارائه می‌شود، به طوری که هنر، رسانه و آموزش، مالی و اداری، مهندسی، مدیریتی، بازاریابی و فروش، کارشناسی و ارائه خدمات، فناوری اطلاعات و فنی و اجرایی از جمله این دسته‌ها هستند.

به گفته قمری، عدم اخذ هزینه‌های اضافه تحت عنوان هزینه‌های مصاحبه یا معرفی،‌ ارائه راهنمای جامع شغلی و کارنامه تفصیلی مبتنی بر تحلیل نتیجه شایستگی‌های شغلی، امکان جانمایی داوطلبان در مشاغل متنوع فرد براساس سن و مدارک تحصیلی، همچنین اولویت داوطلبان براساس توانمندی‌ها و شایستگی‌های شغلی و همچنین از تفاوت‌های آزمون دوم و آزمون‌های دیگر است.

Share