فرماندار تالش:

۹۸درصد از شالیزارهای تالش امسال محصول با کیفیت برداشت می‌کنند

سید عیسی مهدوی، فرماندار تالش در بازدید میدانی از برداشت محصول برنج ۹۸ درصد از مجموع اراضی زیر کشت برنج شهرستان محصول با کیفیتی را برداشت خواهند کرد و تنها ۲ درصد از این اراضی خساراتی بین ۱۰تا ۵۰ درصد را متحمل شده اند.

باختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید عیسی مهدوی، فرماندار تالش در بازدید میدانی از برداشت محصول برنج ضمن ابراز خرسندی از برداشت به موقع محصول اذعان داشت: خوشبختانه با کمک مسئولین استانی و شهرستانی و با صبوری کشاورزان توانستیم خسارات حاصله از کمبود آب در شهرستان که حاصل شرایط جوی و سیستم سنتی آبیاری بود را مدیریت کرده و به حداقل برسانیم.

وی اعلام کرد: ۹۸ درصد از مجموع اراضی زیر کشت برنج شهرستان محصول با کیفیتی را برداشت خواهند کرد و تنها ۲ درصد از این اراضی خساراتی بین ۱۰تا ۵۰ درصد را متحمل شده اند.

فرماندار تالش با بیان اینکه کیفیت و کمیت محصول امسال به گزارش جهاد کشاورزی رضایت بخش است، اظهار داشت: با توجه به بالا بودن ضریب مکانیزاسیون شهرستان، انتظار داریم بین ۸ تا ۱۰ روز برداشت کلیه اراضی شهرستان به پایان برسد.

وی همچنین از مسئولین و دستگاه های اجرایی مرتبط درخواست کرد با توجه به تاخیر کشت برخی اراضی تا پایان کار برداشت محصولات، مسئولین در همه مراحل به ویژه در امر توزیع آب پای کار باشند.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: با توجه به اینکه ضریب مکانیزاسیون کشت شهرستان تالش به ۷۶درصد رسیده است، ۱۲هزار و ۵۰۰هکتار از شالیزارهای تالش امسال با ماشین نشا که کشت شد.

سید علی موسوی با بیان اینکه تالش دارای ۱۶هزار هکتار اراضی زیر کشت برنج می باشد اظهار داشت: در مرحله برداشت از طریق تسهیلات بانکی، ۱۶۵ دستگاه کمباین مخصوص برداشت برنج وارد عمل شد که هم اکنون مشغول به کار شده و پیش بینی می شود به این ترتیب ۸۵۰۰ هکتار از اراضی بصورت مکانیزه برداشت شوند که این امار در سال گذشته ۸هزار هکتار بوده است.

Share