در جمع خبرنگاران عنوان شد

گیلان نمایندگان خوبی دارد | پیشنهاد نمایندگان در مخالفت با دولت تلقی می‌شود

نمابنده لنگرود با بیان اینکه وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری است، اظهار کرد: اگر قانون گذار خوبی باشیم قوه قضاییه و‌ مجریه مسیر خوبی را طی می‌کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری مجمع نمایندگان گیلان با اصحاب رسانه عصر روز شنبه در رشت برگزار شد.

جبار کوچکی‌نژاد در این نشست با بیان اینکه رسانه‌ها جایگاه خود را در بین مسئولان پیدا کرده اند، یادآور شد: جایگاه رسانه به عنوان یک عنصر مهم در زندگی انسانها به عنوان یک نیاز اساسی ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بر ضرورت حمایت دولت از خبرنگاران تاکید کرد و گفت: پس از گذشت دوسال از گذشت برنامه ششم لوایح مورد نیاز بخش مطبوعات به مجلس از سوی دولت جهت کاهش مشکلات رسانه‌ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه مبارزه رسانه ها با فساد شدیدتر از قوه قضائیه است، گفت: اگر مطلبی بحث مطرح شد نباید رسانه را بایکوت کرد و کمیسیون فرهنگی باید در راستای امنیت شغلی خبرنگاران تلاش کنند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: فضای رسانه‌ای اگر برای رسانه‌های خودی باز نشود نگاه مردم به سوی خارج از کشور جلب خواهدشد. مردم تشنه اطلاعات هستند و سطح آگاهی مردم بالا رفته است.

وی یکی از خطرات موجود را سواد رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: تشخیص حق و باطل سخت است و در این بخش باید تلاش ویژه کرد.

نماینده رشت با بیان اینکه نیاز مالی گاهی اوقات خبرنگاران و رسانه ها را وابسته می‌کند، افزود: این موضوع سبب میشود که قلم‌ها کج شود.

وی افزود: در عرصه علمی و نظامی سرداران بزرگی داریم اما در عرصه رسانه ضعیف هستیم و امپراتوری رسانه‌ای قدرتمند نداریم و در دنیا رسانه‌های ایران چندان مطرح نیستند.

پیشنهاد نمایندگان در مخالفت با دولت تلقی می‌شود

ذبیح الله نیکفر در پاسخ به این سوال که گفته شده برای آزادسازی یک‌ گذرگاه او تهدید کرده که به خاطر قرارگرفتن مجتمع برادرش در آن مسیر با بیل و کلنگ آن را باز می‌کند، گفت: آنها فضایی را مسدود کردند که چندهزار نفر درگیر آن بودند و مجتمع برادر من چندسال پیش ساخته شده است و زبطی به این موضوع ندارد. مجتمع ۴ طبقه ای رو به روی آن ساخته شده که تخلفات آن به بازرسی ارائه شده و پس از اعلام رسمی تخلف، آن را اطلاع رسانی خواهم کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه لاهیجان پایتخت چای ایران است، افزود: در برابر پیشنهادات مخالفت می‌کنند و هر اقدامی که از سوی نمایندگان صورت می‌گیرد در مخالفت با دولت تلقی می‌شود و انگار نمایندگان مخالف دولت هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه رسانه‌ها برای چای ارگانیک به ما هجمه آورده اند، اظهار کرد: برای چای ارگانیک میلیاردها تومان سواستفاده شد. در بحث چای سنواتی و ارگانیک توضیح می‌دهم که چه سواستفاده هایی شده و هرکسی حرف بزند به او اتهام مخالفت با دولت میزنند.

گیلان نمایندگان خوبی دارد

به گزارش دیارمیرزا مهرداد لاهوتی با بیان اینکه سه مسیر توسعه استان کشاورزی، صنعت و گردشگری است، اظهار کرد: گیلان نمایندگان خوبی در استان دارد.

نمابنده لنگرود با بیان اینکه وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری است، اظهار کرد: اگر قانون گذار خوبی باشیم قوه قضاییه و‌ مجریه مسیر خوبی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس طی چهار سال میکروفون خود را روشن نکرده است، اظهار کرد: رسانه‌ها کمک کنند تا نمایندگان در مسیر درست حرکت کنند زیرا کار نماینده مجلس نصب تیربرق نیست.

Share