در دیدار فرماندار فومن با مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان عنوان شد

گیلان از لحاظ بیماران کلیوی در صدر کشور قرار دارد | افزایش تعداد تخت‌های دیالیز در گیلان

هوشنگ رضوان پناه با بیان این که با توجه به درصد جمعیت، استان گیلان از لحاظ بیماران کلیوی در صدر کشور قرار دارد، اظهار کرد: هر بیمار دیالیزی سالانه ۶۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هوشنگ رضوان پناه مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان گیلان با فرماندار شهرستان فومن دیدار کرد.

محمود قاسم نژاد در این نشست با قدردانی از افراد نیکوکار و خیرین این عرصه گفت: تلاش انجمن حمایت از بیماران کلیوی قابل تقدیر است و صداقت، پیشینه کاری و عملکرد مناسب شما سبب ایجاد اعتماد عمومی شده است.

وی با اشاره به این نکته که در شهرستان ها به طور معمول با کمبود تجهیزات رو به رو هستیم، اظهار داشت: ضروری است که بخشی از درآمدها برای زیرساخت‌ها و خرید تجهیزات بیشتر جهت رفاه بیماران هزینه شود.

فرماندار شهرستان فومن با تأکید بر اینکه هزینه پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است، گفت: باتوجه به این که چاقی و فشار خون از عوامل اصلی بیماری کلیوی و دیابت است، به موازات دانشگاه علوم پزشکی، انجمن حمایت از بیماران کلیوی با برگزاری همایش ‌ها و‌ دعوت از متخصصان جهت آگاهی بیشتر مردم برای پیشگیری از دیابت گام بردارد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان نیز در این جلسه با بیان این که این انجمن فاقد هرگونه بودجه دولتی بوده و صد درصد با کمک خیرین اداره می‌شود، اظهار کرد: یک هزار و ۱۴۷ بیمار دیالیزی تحت پوشش این انجمن هستند.

هوشنگ رضوان پناه با بیان این که با توجه به درصد جمعیت، استان گیلان از لحاظ بیماران کلیوی در صدر کشور قرار دارد، اظهار کرد: هر بیمار دیالیزی سالانه ۶۰ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد.

وی بر لزوم توجه بیشتر به پیشگیری تأکید کرد و افزود: فشار خون، مصرف داروی بی‌رویه، دیابت و ژنتیک از عوامل اصلی بیماری هستند که با آگاهی دادن به مردم می توان از بروز بیماری کلیوی تا حد زیادی پیشگیری کرد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گیلان از خرید و اهدای دستگاه دیالیز به شهرستان های مختلف خبرداد و گفت: در شهرستان رشت تعداد تخت ‌های دیالیز افزایش یافته است.

رضوان پناه همچنین با تأکید بر لزوم حمایت مالی از انجمن عمده ترین مشکل موجود را عدم پرداخت بموقع هزینه ‌ها توسط بیمه عنوان کرد.

Share