در جلسه شورای اداری آستارا عنوان شد

کلبه شناور تالاب استیل باید برداشته شود | جلوی احتکار کنندگان می‌ایستم

نماینده مردم آستارا و لوندویل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح ساحلی سفیر امید گفت: مشاهده می‌کنید که سازگار های این طرح مناسب نبوده و استفاده از چوب نئوپان برای طرح ساحلی تاسف بار است و آیندگان ما را نفرین خواهند کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری شهرستان آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا با اشاره به تقسیم بندی ساختار مدیریتی گفت: همه ما مسئول تمام کارها بوده و رضایت عمومی اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی باید باشد.

یونس رنجکش گفت: مدیر باید تدبیر کند، وقتی به خاطر مسائل جزئی مردم به مشکل خورده و به دلیل همان مشکل کوچک وقتشان تلف می‌شود این نشانه بی تدبیری مدیر دستگاه اجرایی مربوطه بوده و این چالش‌ها صدمه به اعتماد عمومی را موجب می شود.

فرماندار آستارا با انتقاد از عملکرد برخی مدیران گفت: رفتار برخی مدیران سبب سلب اعتماد عمومی به دستگاه‌های اجرایی شده است، نمی‌توان حرف از عدالت زد و در کار خود بی عدالتی انجام داد. اعتراضات در سطح اجتماعی هم ناشی از بی اعتمادی است و باید تمام تلاش‌ها را برای حفظ انسجام و وحدت ملی انجام داد.

وی با تأکید بر عدم وجود فاصله بین مسئولین و مردم گفت: تاکید بنده بر شفاف‌سازی دستگاه‌های مختلف بوده و مخصوصاً در حوزه نظم بخشی به بازار باید در چارچوب مشخص اجازه ندهیم تا عده ای به بهانه رشد گرانی، تورم و تحریم فشار اقتصادی را بر مردم افزایش دهد.و ستاد تنظیم بازار باید جلوی سوء استفاده افراد سودجو را بگیرد، مگر می شود اجازه داد عده‌ای با احتکار اقتصاد مملکت را هدف قرار داده و سودجویی کنند؟

رنجکش ادامه داد: مدیران باید اقدامات پیشگیرانه را با کمک اصحاب رسانه انجام داده و از ظرفیت خبرنگاران شهرستان استفاده کنند، در مواقع بحران کدام مدیر چند ساعت زود تر با خبرنگاران ارتباط برقرار کرده و اطلاع‌رسانی می‌کند؟ این ضعف مدیریتی بوده و باید برطرف شود.

پشت میز نشستن در این شرایط حساس بدرد نمی‌خورد

در ادامه امام جمعه شهرستان آستارا با ذکر روایتی از امام جواد (ع) گفت: به فرمایش امام جواد (ع) مومن به سه خصلت نیازمند است، اولین چتری که هر مومن نیاز دارد توفیق از جانب خداوند بوده و دومین مورد انسان نیاز به واعظ درونی یعنی وجود ندارد و مطلب بعدی قبول نصیحت بوده و انسان نیازمند نصیحت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حافظ نیا با انتقاد از برخی مدیران گفت: از فرماندار آستارا به دلیل برگزاری جلسه شورای اداری تشکر می کنم چون باعث می شوند برخی مدیران را فقط در این جلسه ببینم و برخی مدیران در نماز جمعه و نه در هیچ کدام از مراسمات ملی و مذهبی حضور ندارند.

حافظ نیا ادامه داد: حضور در نمازجمعه نشانه ولایتمداری است و وقتی کسی ادعای ولایی بودن دارد و مدیر جمهوری اسلامی است کجا تشریف دارد؟ فقط در پشت میز نشستن در این شرایط حساس بدرد نمی‌خورد و مدیران باید در بین مردم بوده و با آنها حرف بزنند، مسئولی که بین مردم نباشد نمی تواند کار مفید انجام بدهد.

امام جمعه آستارا با انتقاد از عدم نظارت در بازار گفت: یکی از دلایل تفاوت در قیمت‌ها عدم حضور مدیران و عدم نظارت در بازار بوده و باید با برخورد جدی طوری با متخلفان برخورد شود که نتوانند برخیزند.

حافظ نیا گفت: مدیران باید با خانواده شهدا برخورد مناسب کرده و هیچ مدیری حق ندارد بگوید به من ربطی ندارد، چون شهید گفت به من ربط دارد و رفت شهید شد و هر کسی نمی‌تواند این رویه را پیش بگیرد کنار برود.

کلبه شناور استیل باید برداشته شود / انتقاد از طرح ساحلی سفیر امید

در ادامه نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورمان با داشتن ۸۵ میلیون نفر جمعیت ۴ میلیون کارمند داشته و با ورود بخش خصوصی همواره روابط حاصل شده و مشارکت مردم و بخش خصوصی کمیت و کیفیت ارائه خدمات را افزایش خواهد.

ولی داداشی ادامه داد: یکی از راهکارهای اشتغالزایی در آستارا حوزه گردشگری بوده و آستارا با داشتن ظرفیت های گوناگون همچون آبشار لاتون، آبشار میه کومه، استیل عباس آباد، گردنه حیران و روستاهای زیبا ظرفیت و بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی در حوزه گردشگری را دارد.

داداشی با انتقاد از طرح گردشگری در استیل عباس آباد آستارا گفت: کلبه شناور استیل باید برداشته شود و این طرف همین بوده و سازمان محیط زیست هم برای برداشتن آن تأکید کرده است.

نماینده مردم آستارا و لوندویل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح ساحلی سفیر امید گفت: مشاهده می‌کنید که سازه این طرح مناسب نبوده و استفاده از چوب نئوپان برای طرح ساحلی تاسف بار است و آیندگان ما را نفرین خواهند کرد. همان‌طور که می‌دانیم دوم این آمار بارش کشور برای آستارا بوده و سازه های چوبی این طرح در سال آینده به کل تخریب خواهد شد.

واکنش فرماندار آستارا به انتقاد نماینده

به گزارش دیارمیرزا در ادامه فرماندار آستارا در پاسخ به سوالات نماینده در باب محیط زیست گفت: بر اساس اتفاقات و تاییدات محیط زیست استان و بازدیدهای فنی کارشناسان کلبه شناور استیل هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نداشته و این یک سازه نمادین بوده و کاملا از لحاظ ورود پساب ها و دفع فاضلاب استاندارد بوده و این ساز در آینده تغییر کرده و اجرایی خواهد شد.

رنجکش اضافه کرد: نمونه های مختلفی از بهره‌برداری گردشگری در نقاط مختلف دنیا همانند تالاب استیل مشاهده می‌شود و عده‌ای بر اساس شنیده ها و دیدگاه های خاص احساسی رفتار کرده و باید پس از دانستن واقعیات اظهار نظر کنیم.

رنجکش در پاسخ به انتقاد نماینده در مورد طرح ساحلی سفیر امید گفت: این پروژه با دست خالی افتتاح شده و با وجود نبود اعتبار و عدم موافقت شخصی برای بهره‌برداری طرح به صورت آزمایشی افتتاح و مصالح آن بدنه فلز و چوب نراد و چوب او اس پی OSP بوده و مقاومت و سازگاری با تمام شرایط آب و هوایی را داشته و با دست خالی و وعده وعید و اعتبارات شهرداری و فرمانداری هزینه کردن بسیار سخت بوده و به عزیزان اطمینان خاطر می‌دهم که دغدغه های آنها پیگیری شده و از نماینده محترم خواهش می کنم در بخش جذب اعتبارات ملی دست ما را بگیرد.

Share