فرمانده پلیس راه گیلان خبرداد

کشته شدن ۱۹۰ نفر در جاده‌های گیلان | عابرین و موتوسواران بیشترین آسیب پذیری را دارند

محمدپور با یادآوری این مطلب ۴۵ درصد از تلفات تصادفات جاده‌ای استان را موتورسواران و ۲۰ درصد را عابران پیاده تشکیل می‌دهند، از برگزاری کلاسهای آموزشی در سطح استان برای کاهش حجم تلفات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده پلیس راه استان گیلان گفت: از آغاز سالجاری تا کنون ۱۹۰ نفر در جاده های استان گیلان بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ حسین محمدپور امروز در مراسم اهدا یرایگان کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران در منطقه ماچیان شهرستان رودسر اظهار کرد: بیش از ۸۰ نفر از کشته شدگان را موتورسواران و ۴۵ نفر را عابران پیاده تشکیل می دهند.

به گفته وی میزان تلفات جاده ای استان گیلان نسبت به مدت مشابه ۵ نفر افزایش فوتی را نشان می دهد.

فرمانده پلیس راه استان گیلان بر لزوم رعایت نکات ایمنی تاکید کرد و گفت: در نتیجه این آموزشها در تیرماه سالجاری تعداد کشته شدگان موتورسیکلت سوار درسطح استان ۸ نفر کاهش را نشان می دهد. در مردادماه جاری نیز تعداد تلفات موتورسوار و عابران پیاده به شکل محسوس کاهش یافته است.

محمدپور با یادآوری این مطلب ۴۵ درصد از تلفات تصادفات جاده‌ای استان را موتورسواران و ۲۰ درصد را عابران پیاده تشکیل می‌دهند، از برگزاری کلاسهای آموزشی در سطح استان برای کاهش حجم تلفات خبر داد و گفت: در این زمینه برای دو قشر

، برنامه های آموزشی در دستور کار قرار گرفته که تلاش می‌کنیم با انجام این اموزشها تلفات را به حد قابل قبول کاهش دهیم.

گفتنی است در چهارمین دوره آموزش و ترویج فرهنگ صحبح موتورسواری که درد هستان ماچیان شهرستان رودسر برگزار شد به ۲۰۰ نفر بصورت رایگان کلاه ایمنی اهدا شد.

Share