استاندار گیلان تاکید کرد:

کار فرهنگی تنها برگزاری کارگاههای آموزشی، موعظه و نصیحت نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید کارهای فرهنگی را تنها به برگزاری کارگاههای آموزشی، موعظه و نصیحت خلاصه کنیم با اشاره به تاثیرهنر در رفتار فرزندان خاطر نشان کرد: هنر، کلام نافذی است که باید از این مهم در نهادینه سازی آموزه ها و ارزش ها در سبک زندگی بهره گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری استاندار گیلان عصر امروز در ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد بر ضرورت داشتن نگاه بنیادی، کلان و مبنایی به آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: باید به صورت ریشه ای با علل و عوامل اصلی ایجاد ناهنجاری در جامعه برخورد شود.

دکتر سالاری جایگاه استان در بخش طلاق را زیبنده استان ندانست و با اشاره به تاثیر گذاری ترکیب سنی جمعیت استان در این آمار اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی صحیح به سمتی حرکت کنیم تا از مراجعه زوجین به دادگاه پیشگیری شود.

وی با اشاره به نشست های متعدد برگزار گردیده توسط حوزه اجتماعی در بحث طلاق، عوامل متعددی را در شکل گیری این ناهنجاری در جامعه تاثیر گذار دانست و اظهار داشت: از لحاظ فرهنگی نسل های مختلف جامعه با سبک های زندگی متفاوت مواجه شدند که این تداخل سبک ها در بروز طلاق بی تاثیر نیست.

استاندار گیلان بر ضرورت تعیین محوریت در برگزاری کارگاههای آموزشی و مشارکت همگان در جهت مقابله با ناهنجارهای اجتماعی تاکید کرد و افزود: محتوای ارائه شده در این کارگاه ها باید یکسان ، تحت نظارت و هماهنگ بوده و از موازی کاری پرهیز شود.

دکتر سالاری بر ضرورت مشارکت همگان در ایجاد سبک زندگی درست در جامعه تاکید و  با بیان اینکه نباید مباحث فرهنگ سازی را تنها به دولت واگذار کنیم افزود: باید همه عوامل و اجزا جامعه در کنار دولت در جهت ایجاد فرهنگ و سبک زندگی درست تلاش کنند.

گفتنی است در این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.

Share