مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در جمع اصحاب رسانه:

کار خبرنگاران سبب توسعه جامعه می‌شود | دولت تدبیر و امید بر حضور زنان در جامعه تاکید دارد

نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تاکید بر حضور زنان در جامعه دارد افزود: امیدواریم مدیران و مسئولان بتوانند به این امر مهم در حوزه کاری خود بیشتر توجه کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خدواند در قرآن به قلم قسم خورده است و همین امر نشان دهنده این است که قداست کار خبرنگاری که قلم بدستان هستند بالا است.

کار خبرنگاران سبب توسعه جامعه می‌شود | اصحاب رسانه ترمیم ساز فرهنگ در جامعه هستند

نادر جهان آرای با بیان اینکه گزارش هایی که توسط خبرنگاران تهیه شده است سبب توسعه جامعه می‌شود گفت: خبرنگاران وقتی قلم می زنند می‌خواهند تاثیر گذاری داشته باشند اما برخی ها پوپولیستی رفتار می‌کنند و گمان می‌کنند که با کارشان معجزه می کنند که این رفتار بسیار نادرست است و باید چنین تفکری از اصحاب رسانه و سایر مسئولان دور شود.

وی با بیان اینکه قلم ها و نوشته ها تعمیق فرهنگ پاک ملی و مذهبی کشور هستند گفت: اصحاب رسانه با نگارش خود ترمیم ساز فرهنگ در جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: نباید با ذائقه شخصی خودمان رفتارها را بسنجیم زیرا با کنکاش می‌توانیم متوجه بشویم که آن حرکت نماد فرهنگ آن مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه علاقه زیادی به اصحاب رسانه دارم افزود: بنده لیسانس علوم ارتباطات و رسانه جمعی دارم و به همین امر علاقه خاصی به جمع اصحاب رسانه دارم.

دولت تدبیر و امید بر حضور زنان در جامعه تاکید دارد

جهان آرای با اشاره به حضور زنان در جامعه و پست های مدیریتی گفت: رسانه ها باید مطالبه گر در بخش مدیریتی زنان باشند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تاکید بر حضور زنان در جامعه دارد افزود: امیدواریم مدیران و مسئولان بتوانند به این امر مهم در حوزه کاری خود بیشتر توجه کنند.

کار خبرنگاری ایجاد سلامت اداری در جامعه است

در ادامه سید محمد شفیعی، مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: کار خبرنگاری ارائه خدمت بی منت به مردم و ایجاد سلامت اداری در جامعه است پس خبرنگاران می‌توانند با سرعت بخشیدن به کارشان میزان ذوق و استعدادشان را نشان بدهند.

وی در ادامه افزود: خبرنگاران باید به واقعیت ها توجه ویژه داشته باشند زیرا این قشر با قلمشان میتواند فردی را بزرگ و یا کوچک کنند و به همین سبب خبرنگاران باید بسیار مراقب باشند که حق الناسی را به گردن نگیرند و لازمه این کار دقت و ارائه اطلاعات درست است.

شفیعی بر ساده نویسی و پرهیز از حاشیه و نگارش متن بصورت کوتاه و مختصر تأکید کرد و ادامه داد: باید نوشته تان طوری باشد که با حضورتان در محفل و مراسمی سبب تاثیر گذاری در آن جا باشید.

ظرفیت رسانه‌ای گیلان بالا است

در ادامه محمد حسن‌پور، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: ظرفیت رسانه‌ای گیلان بالا است و در حال حاضر ۱۷۶ مکتوب و محلی و ۱۱۳ خبری و مجازی و نیز ۱۰۰ دفتر سرپرستی فعالیت می‌کنند و از نظر کمی جز اولین‌های کشور هستیم.

وی با بیان اینکه گیلان سه شهید در عرصه خبر دارد افزود: هر مدیری از ظرفیت رسانه در استان خود استفاده کند میتواند عملکرد خود را به گوش مردم برساند زیرا زبان گویای مسئولان و مدیران و نیز مردم، اصحاب رسانه است.

حسن پور در ادامه افزود: انتظار بنده از مدیرکل آموش و پرورش این است که ارتباط با رسانه ها را حفظ کنند و مشاوره رسانه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه دغدغه مطبوعات گیلان فرهنگی است گفت: اگر ایراد و نقدی بر مدیران گرفته می‌شود به علت داشتن دغدغه فرهنگی و تربیتی است زیرا می‌خواهند جامعه پویا داشته باشند.

Share