در جلسه بررسی ساماندهی نیروهای حق تدریسی در گیلان مطرح شد:

ورود بیش از ۱۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش | میانگین سرانه ساخت مدرسه در گیلان پایین‌تر از کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم گفت: میانگین سرانه ساخت مدرسه در کشور ۵ و ۱۸ درصد است که گیلان جزء ۱۱ استان کشور است که سرانه پایین تر از سرانه کشوری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در جلسه بررسی ساماندهی نیروهای حق تدریسی و پیگیری پروژهای عمرانی این وزارتخانه در گیلان که در رشت برگزار شد گفت: امسال ۳۴۰هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند که ۱۷هزار نفر بعنوان معلم پذیرفته شدند.

چهاربند از افزایش ساعت درسی دانش آموزان به ۳۴ ساعت در هفته، اضافه شدن پایه سوم به هنرستان ها و اضافه شدن پایه دوازدهم به دبیرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ها و کمبود معلم در مدارس ۱۳۰هزار معلم که خارج از آموزش پرورش در دیگر ادارات و نهادها مامور به خدمت هستند به آموزش و پرورش برمی گردند و علاوه بر اینکه از معلمان حق تدریسی استفاده می شود از ساعت کارغیر موظفی معلمان و مربیان سازمان فنی و حرفه ای بهره گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم گفت: میانگین سرانه ساخت مدرسه در کشور ۵ و ۱۸ درصد است که گیلان جزء ۱۱ استان کشور است که سرانه پایین تر از سرانه کشوری دارد.

رخشانی با بیان اینکه تا پایان مهر امسال ۸ هزار کلاس درس در کشور به بهر برداری می رسد افزود: از این تعداد ۲۹مدرسه با ۱۶۱ کلاس درس در گیلان افتتاح می شود.

وی گفت: تلاش می کنیم با ساخت مدارس در گیلان آمار سرانه ساخت مدارس در این استان به سرانه کشوری نزدیک شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت هم از ساماندهی هزار و ۳۵۰ نفر از معلمان حق تدریس در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ساعت درسی در مقطع دبیرستان و افزایش یک کلاس درس به هنرستان ها در سال تحصیلی جدید معلمان حق تدریس در استان ساماندهی می شوند.

کوچکی نژاد افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ و تربیت نسل آینده ساز تاثیر به سزایی دارد توجه به مشکلات معلمان از اهمیت ویژای در مجلس شورای اسلامی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم گفت: ۲هزار و ۹۲ نفر بعنوان مربی، معلم حق تدریس و خرید خدمت در مدارس گیلان فعالیت می کنند که با توجه به افزایش ساعت تحصیل و کلاس درس در مقطع هنرستان ساماندهی این افراد از خواسته های آموزش و پرورش استان است.

جهان آرای از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی ساخت سالن هزار نفری و ۹۰ درصدی استخر شنای آموزش و پرورش گیلان خبر داد و از مسئولان پیگیری برای اختصاص اعتبارات تکمیلی این ۲ طرح را خواستار شد.

جمالی نماینده شهرستان رودبار، شکری نماینده تالش رضوانشهر و ماسال، خسته بند نماینده بندر انزلی، لاهوتی نماینده لنگرود، عباسی نماینده رودسر و املش، نیکفر نماینده لاهیجان و سیاهکل هم در زمینه جذب معلمان حق تدریسی، اجرای و بهره برداری سریعتر پروژه های عمرانی آموزش و پرورش گیلان نظر دادند.

Share