فرماندار تالش:

نقد منصفانه و سازنده رسالت خبرنگاران است | دولت حرکت خوبی را در زمینه اشتغال جوانان آغاز کرده است

سید عیسی مهدوی، فرماندار تالش گفت: نقد منصفانه و سازنده رسالت خبرنگاران است و زمینه ساز گره گشایی از مشکلات بوده و به ارتقای منطقه کمک می کند.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید عیسی مهدوی در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و مطبوعات تالش به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با تاکید بر اینکه بین انتقاد و تخریب تفاوت بسیاری وجود دارد و انتقاد سازنده خبرنگاران در رشد و توسعه منطقه مفید بوده و عامل مهمی در کمک به مسئولان در انجام امور است، اظهار کرد: نقد مدیریت ها توسط خبرنگاران و با ارائه پیشنهاد های دقیق بسیار اثر گذار است و به پیشرفت و شکوفایی استعداد ها و قابلیت های شهرستان کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق، به موقع، شفاف و فراگیر با در نظر گرفتن منافع عمومی همیشه مورد تاکید نظام، انقلاب و همچنین دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: دولت تدبیر و امید تمامی ظرفیت های قانون اساسی در مورد مطبوعات را رعایت کرده است.

مهدوی با اشاره به اینکه حفظ شخصیت انسان همواره مورد تاکید قرآن کریم بوده است، گفت: دغدغه اصلی خبرنگاران باید پیشرفت شهر در سایه همدلی و تعامل سازنده باشد.

فرماندار تالش اهمیت مطالبه حقوق مردم با مشارکت رسانه ها را یادآور شد و تصریح کرد: خبرنگاران حلقه اتصال مردم و مسئولان هستند و در بحث انتقاد خبرنگاران بستر همواره آماده بوده و این همان تعریف دموکراسی است‌.

وی خبرنگاری را شغلی پرخطر و سخت عنوان و اظهار کرد: اعتقاد دارم مسئولیت اصحاب رسانه بسیار سنگین است و خبرنگاران باید همواره با افتخار مورد تکریم و احترام مسئولان باشند.

مهدوی نقش شفاف سازی خبرنگاران به عنوان چشمان بینا و ناظران جامعه را یادآور شد و گفت: مسئولان و خبرنگاران در جریان اطلاع رسانی به یکدیگر وابسته هستند.

وی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر برای خبرنگاران و جایگاه و حقوق آنها به درستی تعریف شده است ولی مسئولان باید این بستر را به درستی اجرایی کنند.

فرماندار تالش با تاکید بر اهمیت و اجرا شدن مسائل صنفی مربوط به خبرنگاران شهرستان تالش، گفت: ایجاد کانون صنفی خبرنگاران شهرستان تالش برای دفاع از حقوق خبرنگاران این خطه از کشور، مطالبه خبرنگاران تالشی بود که عملی شد و امیدواریم با همکاری دوستان رسانه تمامی مشکلات شهرستان رفع و منجر به توسعه همه جانبه و پایدار شود.

مهدوی از آمادگی فرمانداری شهرستان تالش برای تشکیل سازمان های مردم نهاد در شهرستان تالش خبر داد و گفت: نقش سازمان های مردم نهاد در بازتولید سرمایه های اجتماعی و مشارکت عمومی بسیار مهم است و در واقع فلسفه تشکیل سازمان های مردم نهاد، سازماندهی مشارکت مردم به ویژه جوانان در امور فعالیت های اجتماعی است.

وی با اشاره به تاکید دولت به اشتغال و معیشت مردم، اظهار کرد: دولت حرکت خوبی را در این زمینه و اشتغال جوانان آغاز کرده است و موضوع اقتصاد و بهبود معیشت زندگی مردم اولویت اول دولت در خدمات رسانی است.

در این مراسم خبرنگاران مسائل و مشکلات حرفه خود را مطرح و در پایان به همت فرمانداری شهرستان تالش از ۴۴نفر از اصحاب رسانه این شهرستان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

Share