فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان

مسئولین حق ندارند که در اتاق دربسته بشینند و تصمیم بگیرند|رسالت خبری، رسالت پیامبری است

عبدالله پور در شرایط امروز رسالت مهم خبرنگاری را امیدوار کردن مردم دانست و گفت: امروز بر طبل دو قطبی دمیدن و نا امید کردن خواست دشمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت السلام و المسلمین تسخیری نماینده ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: جایگاه خبرنگاری یک جایگاه بسیار بزرگ و باشرافت است. این جایگاه به این اندازه است که خداوند به پیامبر گرامی اسلام به عنوان کسی که پیام و اخبار الهی را به جامعه عرصه می‌کنند نگاه ویژه‌ای می‌کرد.

وی با بیان اینکه از وظایف مهم پیامبران خبررسانی است، افزود: ان خبرنگاران که از دیدگاه قران کریم که به عنوان انبیاء دیده می شود چند وظیفه مهم دارند. ابتدا پیامبران الهی به عنوان پیام رسان هر انچه را که خداوند امر کرده است بیان کنند و حق کم و زیاد کردن ندارند.

تسخیری با بیان بر اینکه نقش دیگر پیامبر هدایت‌گری است، گفت: پیامبران در ارائه پیام الهی به جامعه نقش هدایت کننده را دارند و از وظایف خبرنگاران هدایت جامعه است.

وی افزود: آن کسی که می‌خواهد جمعه را هدایت کند باید خودش را تربیت کند و تربیت کردن شخصیت دارای لازمه هایی است که از مهمترین های آن داشتن صداقت، امانت و حقیقت است. حقیقت با واقعیت تفاوتهایی دارد، گاهی با عنوان کردن یک واقعیت جامعه ای متشنج شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه خبرنگار در اعلام اخبار باید احتیاط کنند، گفت: پیامبران ما برخی چیزها را می‌دیدند اما ندیده می‌گرفتند.

وی افزود: رسالت خبری، رسالت پیامبری است و این بدان معنا نیست که خبرنگار پیامبر است اما شرایط پیام رسانی در خبرنگاران آداب و رسمشان مانند پیامبران است. نباید اخبار را برای منافع حزبی، گروهی و یا مادی خویش و یا منافع فردی انتشار دهیم. باید طوری اخبار تهیه کنیم که بتوانیم مشکلی از جامعه را حل نماییم.

مسئولین حق ندارند که در اتاق دربسته بشینند و تصمیم بگیرند

در ادامه جلسه سردار عبدالله پور با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار گره خورده با شهید و شهادت و این نشان می‌دهد که این عرصه با شهادت عجین است.

وی با بیان اینکه امروزدر جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: این جنگ ۴۰ سال است که در حال انجام است و امروز به نقطه اوج خود رسیده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: داعش با تدابیر رهبری و فداکاری مدافعان حرم از بین رفت.

وی با بیان اینکه اگر دشمن دست از پا خطا کند، از بین خواهد رفت، افزود: دشمن هیچ گاه دست از دشمنی بر نخواهد برداشت و ما نیز تا پای جان مقابلش خواهیم ایستاد.

عبدالله پور در شرایط امروز رسالت مهم خبرنگاری را امیدوار کردن مردم دانست و گفت: امروز بر طبل دو قطبی دمیدن و نا امید کردن خواست دشمن است و هرکسی که بخواهد از چتر ولایت دور شود دشمن و باید از آن دوری کرد.

وی افزود: اتحاد و وحدت عامل پیروزی است. خبرنگار رسالتش ایجاد اتحاد و امیدواری است و وظیفه رسانه این است که مشکلات را به مسئولان برسانند و اگر مدیری کم کاری کرد با شلاق خبر بیدارش کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسئولین حق ندارند که در اتاق دربسته بشینند و تصمیم بگیرند، افزود: باید مسئولان در میان مردم حضور پیدا کنند و این وظیفه خبرنگار است که مطالبه گری کند. امروز در رشت مشکلاتی مانند آب آشامیدنی، فاضلاب و محیط زیست وجود دارد که اینها دیگر به تحریم مربوط نیست بلکه همت مسئولان را می طلبد.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال است که ایران تحریم است، گفت: ایران در بسیاری از موارد با وجود تحریم موفقیت هایی را حاصل کرده است. در بنزین و نفت توانستیم خودکفا شویم و این همت خود جوانان این مرز و بوم بود.

عبدالله پور گفت: امروز دشمن بر طبل ناکارآمدی نظام می‌کوبد همانطور که شعار رهبری استفاده و خرید کالای ایرانی است باید همه در تحقق این شعار همکاری کنند و رسانه ها نقش موثری در این مورد مهم دارد.

وی با بیان اینکه وظایف رسانه حساس است، گفت: دشمن در حال دو قطبی کردن است نباید گول قبیله گرایی چب و راست را بخوریم همه باید زیر چتر ولایت بمانیم.

Share