با حضور مسئولان

مراسم تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس در آستارا برگزار شد + عکس

مراسم تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس عصر یکشنبه در تالار ملک نیا این شهرستان با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس عصر یکشنبه در تالار ملک نیا این شهرستان با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این مراسم با اشاره به تلاش‌های آزادگان در دوران حفظ و پایداری نظام را در تمام عرصه‌ها گفت: وظیفه مسئولان قدردانی همیشگی از اسطوره‌های استواری و مقاومت بوده و باید ارزش های نهفته آنها به نسل‌های آینده منتقل شود.

رنجکش گفت: آنها باعث شدند که بایستیم در جایی که هم اکنون ایستاده ایم و باید با الگوبرداری از آثار و ایثار شان برای اعتلای کشور اسلامی ایران گام برداریم و افتخارات ملت بزرگمان را یادآور شویم.
نماینده عالی دولت با اشاره به همدلی و همگامی مردم و مسئولان گفت: کشورمان هر موقع در دوران بحران بوده مردم همیشه در کنار نظام و دولت پا به پا حرکت کرده و هم اکنون انسجام و وحدت و پایداری ملی بسیار مهم است تا این کشور از گزند دشمنان دور بوده و آسیب نبیند.

فرماندار آستارا بیان کرد: متأسفانه کشور ما همواره به دلیل موقعیت استراتژیک و اهمیت جغرافیایی خود تا به امروز مورد ۴۴۴ حمله قرار گرفته و همواره در دوران سخت خود همچون هشت سال دفاع مقدس ایثارگری سرمایه های انسانی نظام اسلامی دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است.

رنجکش با اشاره به امضای تفاهمنامه با سازمان های فرهنگی مربوط گفت : اگر عزیزی برای ثبت و انتشار رشادت های مردان و زنان غیور سرزمین ما در جبهه های جنگ و انتقال آن به نسل های آینده پیشگام شود اعلام آمادگی می کنیم که حمایت کامل مجموعه دستگاه‌های اجرایی را در باب این مهم انجام داده تا نقشی هرچند کوچک در جهت اعتلای فرهنگ دفاع مقدس داشته باشیم.
در ادامه امام جمعه شهرستان آستارا در آیین تجلیل از مقام شامخ آزادگان این شهرستان اظهار کرد: خداوند تمام بندگان خود را به نحوی مورد آزمایش قرار می دهد و آزادگان نیز با اسارت در زندان‌های مخوف صدام بعثی مورد آزمایش قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا آزادگان را طلایه داران صبر و استقامت در دوران جنگ نابرابر تحمیلی دانسته و افزود: آزادگان و جانبازان سالهای سال صبر خدا را پیشه خود قرار دادند.
حافظ نیا با بیان اینکه جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث عراق و حمایت کشورهای استکبار جهانی شکل گرفت، گفت: شهدا، آزادگان و جانبازان با گذشت از مال و جان خود از مرزهای کشور و شرافت ایران اسلامی دفاع کرده و آرامش و آسایش کنونی کشور را مدیون خون پاک شهدا و از خودگذشتگی های آزادگان و جانبازان هستیم.

حافظ نیا ادامه داد: اظهارات برای آزادگان یک دانشگاه بزرگ انسان‌سازی بود و خانواده‌های آزادگان در سوابق ایثارگری آنان شریک هستند و باید به آنان نیز این روز را تبریک گفت.

در ادامه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا با تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار در مقابل دشمن ایستاده بدون شک این امر حاصل مجاهدت های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافراز بوده و این بزرگان با نثار جان خود در راه وطن نگاه ناپاک دشمن را از روی این سرزمین برداشتند.
مرداد سال ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان جنگ تحمیلی از عراق به ایران بازگشتند و این روز با عنوان روز آزادگان نامگذاری شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز دارد.

Share