در دفتر امور ایثارگران شهرداری؛

مراسم تجلیل از آزادگان شاغل در مجموعه شهرداری رشت با حضور اعضای شورای شهر

مراسم تجلیل از آزادگان شاغل در مجموعه شهرداری رشت با حضور رییس و اعضای شورا، سرپرست و جمعی از مدیران شهرداری در دفتر امور ایثارگران شهرداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سه شنبه ۳۰ مرداد مراسم تجلیل از آزادگان شاغل در مجموعه شهرداری رشت با حضور رییس و اعضای شورا، سرپرست و جمعی از مدیران شهرداری در دفتر امور ایثارگران شهرداری برگزار گردید.

در این مراسم رییس شورای اسلامی شهر رشت با تجلیل از جایگاه آزادگان سرافراز دفاع مقدس بر لزوم حمایت از این قشر ارزشی شاغل در مجموعه شهرداری تاکید کرد و همکاری با این قهرمانان واقعی را برای خود افتخار دانست.

سید امیر حسین علوی اظهار داشت: در سه سال گذشته شورای شهر همواره پیگیر مطالبات ایثارگران و آزادگان مجموعه شهرداری بوده و هر طرح و یا ایده ای که از سوی دفتر ایثارگران مطرح گردید با موافقت و حمایت اعضای شورا روبرو شد، لیکن معتقدیم هنوز اقدامات مورد نظر و کافی در این حوزه انجام نشده است.

وی با بیان این موضوع که حل مشکلات معیشتی این قشر ارزشمند از جامعه وظیفه ای بر متوجه همه مسئولین نظام میباشد، آزادگان شاغل در شهرداری را در زمینه اخذ تسهیلات هم تراز با مدیران دانست و از طرح های حمایتی شورای پنجم در مورد این طیف خبرداد.

فاطمه شیرزاد نیز در ادامه با تبریک سالروز آزادی اسرای غیور جنگ تحمیلی این روز را به صورت ویژه به آزادگان شاغل در شهرداری تبریک و برای آنها و خانواده هایشان آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با ذکر این مطلب که پشتیبان اصلی نظام آزادگان و ایثارگران محسوب میشوند، تکریم و تجلیل از این اسطوره های فداکاری را وظیفه آحاد ملت علی الخصوص مسئولین دانست و با تایید دغدغه های این قشر توجه ویژه به وضعیت معیشت و رفاه آنها را خواستار شد.

وی افزود در شورای چهارم با عنایت و توجه ویژه اعضا اقدامات قابل توجه ای در راستای حمایت از ایثارگران و آزادگان مجموعه شهرداری صورت گرفت و در این حوزه شاهد تحولات قابل توجه ای بودیم، لیکن متاسفانه این امر در شورای پنجم به صورت شایسته مورد پیگیری قرار نگرفت که باید در اسرع وقت با تغییر این رویکرد مطالبات این عزیزان سرافراز در اولویت قرار گیرد.

شیرزاد انجام تعهدات مدیران به دفتر امور ایثارگران و پیگیری و اجرای دستورالعمل ایثارگران از سوی مدیریت شهری را حداقل اقدامات در راستای تحقق حقوق این قشر قابل احترام دانست و بر آن تاکید کرد.

اسماعیل حاجی پور نیز با تقدیر از جایگاه آزادگان از آنها به عنوان سند ناطق دفاع مقدس یاد کرد و بر لزوم حمایت و تکریم از این قهرمانان به عنوان وظیفه ای شرعی تاکید کرد.

عضو شورای پنجم اختصاص سقف ساعات اضافه کار برای افرادی که امروز در سنگر خدمت نیز همچون میدان دفاع از حریم کشور در جنگ تحمیلی از خود گذشتگی را به دیگران می آموزند کوچکترین گام در راستای جبران ایثار این بزرگ مردان دانست و خواستار معرفی در اولویت این عزیزان جهت دریافت تسهیلات برای رفع امور مورد نیاز آنها شد.

علی بهارمست نیز با تقدیر از آزادگان شاغل در شهرداری این افراد را مظهر صبر و استقامت و الگویی برای جامعه دانست و این روز را به خانواده های آنها تبریک گفت.

سرپرست شهرداری رشت مجموعه آزادگان شاغل در شهرداری را جزو محجوب ترین پرسنل شهرداری خواند و عدم پیگیری مطالبات کوچک این بزرگمردان را باعث شرمساری مدیریت شهری دانست و از اعضای شورای شهر خواستار حمایت از مدیران شهرداری جهت توجه ویژه به وضعیت آزادگان و ایثارگران مجموعه شهرداری شد.

فرهام زاهد نیز با اشاره به این موضوع که دوره دفاع مقدس شهروندان این شهر با اهدای قلک های فرزندان خود اقدام به حمایت از جبهه های جنگ و رزمندگان اسلام می کردند، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را عزیز مردم رشت دانست و مشکلات موجود در این حوزه را نتیجه عملکرد نامناسب برخی از مدیران دانست.

عضو شورای شهر رشت با بیان این مطلب که احقاق حقوق این طیف ارزشمند از پرسنل شهرداری نباید قربانی رانت برخی از افراد گردد از پیگیری های صورت گرفته و اقدامات در دست اجرا در این خصوص خبر داد و حمایت از این عزیزان را وظیفه ای محوری بر عهده همه مدیران شهری دانست.

احمد رمضانپور نیز با بیان این مطلب که باید ارتباط مستقیم دفتر امور ایثارگران با اعضای شورای شهر بیش از گذشته تقویت گردد، حمایت از آزادگان و ایثارگران مجموعه شهرداری را وظیفه ای شرعی دانست.

وی با ذکر این مطلب که در طول سالهای خدمت خود هیچ گاه به حوزه ایثار و شهادت کم توجه ای نکرده است، ایثارگران را صاحبین اصلی نظام دانست.

عضو شورای شهر رشت با بیان این مطلب که بیست ماه سابقه حضور در جبهه جنگ را داشته و از این رو عمق رشادتهای آزادگان را بهتر درک میکند، حفظ نظام جمهوری اسلامی را خط قرمز همه مسئولین دلسوز نظام دانست و از برخی از اقدامات منافق گونه را که با اهداف سیاسی قصد ایجاد شکاف در بین دلسوزان واقعی نظام را دارند، نقد کرد و خواستار حمایت از آزادگان عزیز به عنوان ارزشی ترین سرمایه های نظام شد.

محمدحسن علیپور نیز با تبریک روز آزادگان به جمع حاضر شهدا و ایثارگران را سرمایه های اصلی نظام دانست و با اشاره به سخنان سردار سلیمانی در خصوص لزوم تخصیص عادلانه منابع صاحبین اصلی انقلاب را اقشار ارزشی و مستضعف دانست و از برخی عملکردهای نامناسب در حوزه مدیریتی گلایه کرد.

این عضو شورای شهر آزادگان سرافراز را بهترین عنصر و وسیله جهت نشر و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس برای جوانان دانست و بر حمایت از این طیف تاکید کرد.

محمدحسن عاقل منش نیز با تایید سخنان سایر اعضای شورای شهر آزادگان کشور را نمونه بارز مقاومت و ایثار دانست و از شجاعت هایشان تجلیل کرد.

این عضو شورا شنیدن مستقیم دغدغه های این عزیزان را تکلیفی سنگین بر دوش اعضای شورا دانست و بر اولویت پیگیری این مطالبات تاکید کرد و با بیان این موضوع که در سال اول از شورای پنجم با حضور امیر ترومیده به عنوان مشاور کمیسیون های تخصصی شورا تعامل مناسبی فی مابین شورای شهر و دفتر امور ایثارگران وجود داشت بر لزوم پیگیری های جدی در این حوزه تاکید کرد.

امیر ترومیده مسئول دفتر امور ایثارگران شهرداری رشت با تبریک روز آزادگان به پرسنل آزاده شهرداری رشت و تقدیر از این افراد به خاطر جانفشانی های آنها در سالهای جنگ و اسارت از اعضای شورای شهر جهت حضور در این مراسم تشکر کرد.

وی با ذکر این مطلب که شهرداری رشت مفتخر است که بزرگترین مجموعه ایثارگران استان گیلان را با ۵۲۰ نفر در خود جای داده است، خواستار توجه ویژه به این عزیزان علی الخصوص آزادگان این مجموعه شد.

وی تخصیص تسهیلات، تخصیص ساعات واقع ای اضافه کار که امروز برخی از این عزیزان آزاده از آن محرومند، اخذ مطالبات سالهای گذشته، توجه به ارتقای حقوق و مزایای آزادگان و ایثارگران بازنشسته، حل مشکلات مربوط به بیمه ایثارگران، اهدای کمک مصوب ازدواج فرزندان ایثارگران و توجه به وضعیت اشتغال فرزندان این عزیزان به عنوان مشکلات اصلی ارزشی ترین نیروهای جامعه دانست و خواستار برگزاری جلسات مستمر اعضای شورای شهر با پرسنل ایثارگر شهرداری و شنیدن مستقیم دغدغه های آنها و پیگیری مشکلات آنها شد.

در انتها، اعضای شورای شهر از آزادگان شاغل در مجموعه شهرداری تقدیر بعمل آوردند.

Share