معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور

مجموعا ۳۳ استاندار، معاون استاندار و فرماندار “بازنشسته” می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با اشاره به بازنشسته‌شدن ۳۳ استاندار، معاون استاندار و فرماندار گفت: بر اساس قانون جدید ۱۴ استاندار، ۱۴ معاون استاندار و ۵ فرماندار در کشور باید بازنشسته شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، جواد ناصریان صبح امروز در نشست با مدیران ستادی استانداری بوشهر با تأکید بر رسیدگی به مسائل و مشکلات کارکنان وزارت کشور از آسیب‌شناسی در حوزه وزارت کشور و واحدهای تابعه خبرداد و اظهار داشت: در این رابطه بخش اعظمی از نیروی انسانی وزارت کشور به‌ویژه مدیران از سایر دستگاه‌های اجرایی تأمین می‌شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید بیش از ۷۰ درصد فرمانداران از سایر دستگاه‌ها بودند تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در دولت یازدهم ۸۳ درصد فرمانداران از بدنه وزارت کشور منصوب شده است.

ناصریان انتصاب مدیران جوان به‌ویژه بانوان را  از اولویت‌های وزارت کشور دانست و افزود: برای انتصاب مدیران جوان و بانوان شایسته‌سالاری اولویت اصلی است هرچند در شرایط مساوی، اولویت با جوانان و بانوان است.

وی راجع به ترمیم احکام کارکنان وزارت کشور نیز بیان کرد: در سال ۹۴ با پیگیری استانداران و معاونان موضوع احکام کارکنان وزارت کشور تقویت شده است.

ناصریان با اشاره به موضوع ساماندهی نیروی انسانی در وزارت کشور گفت: به‌منظور توانمندسازی نیروهای انسانی وزارت کشور بخشنامه‌ای ارسال شده که با توجه به تراکم نیرو در استانداری‌ها، شرایطی فراهم می‌شود که نحوه ورود نیرو به وزارت کشور از طریق بخشداری‌ها انجام شود.

وی با ابراز اینکه نیروهای انسانی وزارت کشور باید برای هر محل خدمتی که تعهد دادند خدمت کنند از ابلاغ ۵۳۴ پست معاون و رئیس اداره  جدید خبر داد و اظهار داشت: با اصلاح ساختار وزارت کشور و فرمانداری‌ها ۵۳۴ پست معاون و رئیس اداره جدید ابلاغ شده و در استان بوشهر تمام فرمانداری‌ها ارتقا یافتند.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: به‌منظور توانمندسازی نیروهای انسانی شاغل در وزارت کشور، بسته ویژه تعریف شده و قرار است پایلوت اجرای این بسته در ستاد وزارت کشور به‌زودی آغاز شود.

ناصریان درباره طرح منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی گفت: به‌کارگیری بازنشستگان تهدیدی برای وزارت کشور است، در قانون جدید ۳۳ استاندار، معاون استاندار و فرماندار شامل ۱۴ استاندار، ۱۴ معاون استاندار و ۵ فرماندار در کشور باید بازنشسته شوند.

وی افزود: بین ۲۶ هزار نفر کارمند وزارت کشور حداکثر ۷۵ تا ۸۰ نیروی بازنشسته داریم.

معاون وزیر کشور از تصویب طرح همسان‌سازی حقوق نیروهای قراردادی با رسمی و پیمانی در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: ضمن اینکه سازمان امور اداری و استخدامی با تبدیل نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی مخالف است ما در وزارت کشور با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

ناصریان با اعلام اینکه تشکیل سازمان مهاجرت کشور در شورای عالی اداری به‌تصویب رسیده  است، گفت: این سازمان ذیل وزارت کشور فعالیت می‌کند و لایحه این طرح پس از تصویب دولت باید به مجلس برود و تأسیس نهایی این سازمان حدود یک سال زمان می‌برد.

وی در مورد شایعه بازنشستگی عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: این موضوع شایعه است و آقای گراوند بازنشسته نیست و با وجود تجربه بالایی که دارند اما به سن بازنشستگی نرسیده‌اند.

Share