خسته بند: کنترل امور از دست ستاد تنظیم بازار خارج شده

مجلس انتقادات بسیار جدی به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه کنترل امور از دست ستاد تنظیم بازار خارج شده است گفت:‌ مجلس انتقادات بسیار جدی به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حسن خسته‌بند اظهار داشت:‌ ‌در حال حاضر ستاد تنظیم بازار هیچ نظارتی بر روی بازار آهن‌آلات و فولاد کشور ندارد و به علت عملکرد ضعیف و عدم بازرسی و نظارت‌های لازمه عرصه برای فعالیت مخرب دلالان کاملاً مهیا شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:‌ اواخر سال گذشته بسیاری از تولیدکنندگان آهن‌آلات و فولاد کشور که با وجود مشکلات بسیار زیاد مالی در یک شیفت کاری محصول تولید می‌کردند قادر به فروش تولیدات خود نبوده و حجم بسیار بالایی از آن‌ها را در انبارهای خود دپو می‌کردند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس بیان داشت:‌ هم‌اکنون وضعیت بازار فولاد و انواع آهن‌آلات در این چند ماهه با تغییراتی شدید مواجه شده است زیرا تولیدکنندگان آن با سه شیفت کاری و با وجود قیمت‌های بسیار گزاف محصول نهایی به طرز عجیبی تمام کالاهای خود را به فروش می‌رسانند.

وی با بیان این نکته که ردپای دلالان در خرید گسترده فولاد و آهن‌آلات تولید شده داخلی کاملاً قابل مشاهده است ابراز داشت:‌ فرصت طلبان به شدت در حال سوء استفاده از وضعیت نابه‌سامان موجود بوده و در خلال عدم نظارت دقیق مسئولان ذیربط مشغول احتکار فولاد و میله‌گرد هستند.

خسته‌بند نقش نظارتی ستاد تنظیم بازار را در تغییر و تحولات به‌وجود آمده بازار بسیار ضعیف و ناکارآمد دانست و تصریح کرد:‌ برخورد با موارد جزئی و خرد به جای ایستادگی قاطع مقابل اخلالگران دانه درشت از سوی گردانندگان ستاد تنظیم بازار عرصه را برای فعالیت دلالان مهیا کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس به برخی مخاطرات افزایش بدون ضابطه میله‌گرد و آهن‌آلات اشاره کرد و اظهار داشت:‌ با بالا رفتن نرخ مصالح روند اجرای پروژه‌های عمرانی با اختلال جدی مواجه می‌شود و ‌از سوی دیگر پیمانکاران طرح‌ها نیز قادر به ادامه برنامه‌های عمرانی خود نیستند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس بیکاری کارگران را نیز یکی از مهم‌ترین اثرات سوءمدیریت در بازار اعلام کرد و بیان داشت:‌ صدها کارگری که زیر دست پیمانکاران مشغول به فعالیت هستند با افزایش قیمت مصالح و تعطیلی یکی پس از دیگری طرح‌های عمرانی شغل خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به این مسئله که مجلس انتقادات بسیار جدی به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف دارد عنوان کرد:‌ با اوضاع و احوالات فعلی و نوسانات قیمت انواع کالاها در بازار مردم دچار سردرگمی و مشکلان بسیاری شده‌اند و مسئولان باید هرچه زودتر برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

Share