نازک کار خبرداد:

لاستیک با قیمت ارز دولتی در پایانه‌های باری گیلان عرضه می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ در راستای خدمات‌رسانی مطلوب و رفاه حال رانندگان،‌ لاستیک با قیمت ارز دولتی در پایانه‌های توزیع بار استان گیلان توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدرضا نازک‌کار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با مشارکت شرکت‌ها و برندهای برتر تولیدی،‌ طرح توزیع لاستیک با قیمت ارز دولتی را در سطح پایانه‌های باری گیلان اجرا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد:‌ طرح توزیع لاستیک با نرخ ارز دولتی از سطح پایانه باری رشت آغاز شده است که با استقرار آن‌ها در محل و پس از صدور حواله‌های لازم از سوی این اداره کل،‌ رانندگان می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را با کمترین قیمت تهیه کنند.

نازک‌کار به فعالیت ۳ پایانه باری بزرگ در سطح استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ این مجموعه‌های بزرگ حمل و توزیع انواع کالاها، زیر نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان هم‌اکنون‌ در شهرستان‌های رشت،‌ بندرانزلی و آستارا مستقر هستند.

وی حرفه رانندگی در جاده‌ها را از جمله مشاغل بسیار سخت اعلام کرد و بیان داشت:‌ به علت سختی کار موجود در این شغل و آسیب‌ها و مشکلات بسیار زیادی که برای رانندگان به‌وجود می‌آید بخشی از تکالیف اداره کل راهداری به بررسی و رفع نگرانی‌های این قشر اختصاص دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گیلان از مشارکت فعال انجمن‌های صنفی رانندگان در کلیه شهرستانهای استان خبر داد و تصریح کرد: ‌اعلام نیاز رانندگان و مشکلات آنان از طریق این مجموعه‌ها انجام و پس از انتقال آن به اداره کل راهداری استان نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

نازک‌کار با اعلام اینکه اداره کل راهداری اموری نظیر صدور و تمدید کارت هوشمند رانندگان را به انجمن‌های صنفی تفویض کرده عنوان کرد:‌ افزایش ۲۰ درصدی نرخ حمل بار و یا پیشنهاد تعیین نرخ به صورت تن کیلومتر از جمله دیگر خدمات اثرگذار اداره کل راهداری گیلان است.

وی تداوم پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی برای رانندگان را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری گیلان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ هماهنگی‌ها و ابلاغیه‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی در این باره انجام شده تا رانندگان نگرانی خاصی در این مورد نداشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گیلان از فعالیت حدود ۱۶۸ شرکت باربری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر این تعداد از شرکت‌های فعال در حوزه باربری و حمل و نقل‌،‌ امر انتقال انواع کالاها و خدمات از ‌مبداء استان گیلان به سایر نقاط را بر عهده دارند.

Share