امام‌ جمعه آستانه‌ اشرفیه:

لابی در مواقع رأی اعتماد و استیضاح وزیران یک فساد بزرگ است

امام‌ جمعه آستانه‌ اشرفیه گفت: اگر در مواقع رأی اعتماد و استیضاح وزیران لابی بین وزیر و نمایندگان شکل بگیرد و وزیران با دادن امتیاز به نماینده رأی اعتماد بگیرند این خود یک فساد بزرگ است و باید با آن به‌شدت برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی در خطبه‌های این هفته شهرستان آستانه با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم اظهار کرد: این گفت‌وگو با مردم علی‌رغم اینکه همه مسائل مدر آن مطرح نشد، باعث آرامش نسبی بین مردم و جامعه و بازار برقرار کرد.

وی با بیان اینکه اجرای سیاست‌های ارزی دولت باعث پایین آمدن قیمت دلار و طلا شد، گفت: خوشبختانه اجرای سیاست‌های ارزی دولت که هم‌زمان با اجرای دوره اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود منجر به پایین آمدن قیمت سکه و دلار شد که امیدوارم این روند ادامه پیداکرده و مقطعی نباشد.

امام‌ جمعه آستانه‌ اشرفیه با اذعان به اینکه سهم اصلی در بهبود این شرایط دست خودِ ماست، تصریح کرد: کار سودجویان در احتکار کالای اساسی مردم زشت است و باید با آن برخورد شود و اخیراً نیز صداوسیما گزارشی پخش کرد که در آن برخی افراد و سودجویان کالاهای اساسی مردم را در انبارها احتکار کردند که این کار بسیار زشت و خیانت است.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی استیضاح وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، مؤسسات و شرکت‌های زیرمجموعه این وزارت خانه بود گفت: دلیل اصلی این استیضاح شرکت‌های زیرمجموعه این وزارت خانه مانند شرکت شستا بود که سرمایه‌های عمومی خود را به دلار و طلا تبدیل کردند.

ساجدی با تأکید بر اینکه لابی در مواقع رأی اعتماد و استیضاح وزیران یک فساد بزرگ است، افزود: اگر در مواقع رأی اعتماد و استیضاح وزیران لابی بین وزیر و نمایندگان شکل بگیرد و وزیران با دادن امتیاز به نماینده رأی اعتماد بگیرند این خود یک فساد بزرگ است و باید با آن به‌شدت برخورد شود که همین کارها باعث از دست رفتن اعتماد مردم می‌شود.

وی با تبریک به مناسبت اول ذی‌الحجه روز ازدواج حضرت علی و خانم فاطمه زهرا گفت: جوانان باید در سبک زندگی، تربیت فرزند و در ازدواج این دو را الگوی خود قرار دهند چون درعین‌حال که ازدواج این دو ازلحاظ معنوی سخت بود ولی ازلحاظ مالی بسیار آسان شکل گرفت و حاصل این ازدواج آسان و پربرکت تربیت فرزندانی بود که برای همه انسان‌ها الگو هستند.

Share