رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

فشار طوفان اقتصادی در انتظار جامعه خواهد بود|اطمینان از کیفیت درمان مهم‌ترین اولویت علوم پزشکی است

شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره اولویت های این دانشگاه در شرایط تحریم اقتصادی اظهار داشت: طبیعی است برای دانشگاه ما تامین دارو و تجهیزات و اطمینان از کیفیت درمان مهم ترین اولویت خواهد بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همت این دانشگاه افتتاح شد.

فردین مهرابیان، دبیر هم اندیشی این طرح، گفت: بنابر درخواست های متعدد برای شرکت در این طرح هم اندیشی، چیزی حدود ۱۵۰ درخواست برای شرکت در این دوره ها را از جانب نخبگان و اساتید در دانشگاه رد کردیم و با نهایت احترام به اساتید سعی کردیم برنامه ای دقیق و جامع تنظیم کنیم.

مهرابیان در رابطه با تشکیل کلاس های طرح ضیافت اندیشه، گفت: همه ما از دانشجویان تا اساتید و اعضای هیات های علمی باید تلاش کنیم همیشه یک قدم جلوتر برای پیشرفت در کار ها برداریم و این موضوع یک مصداق مهم برای تک تک اساتیدی که از اقصی نقاط کشور برای شرکت در این طرح آمده اند می‌باشد.

دبیر هم اندیشی طرح ضیافت اندیشه با بیان اینکه امسال نهمین دوره از اجرای این طرح را پشت سر خواهیم گذاشت و در دوره اول ۱۶۰ نفر در این طرح شرکت کردند، افزود: افراد حاضر در این دوره ها از دانشگاه های مختلف کشور اعم از دانشگاه آزاد، فرهنگیان، پیام نور و دانشگاه گیلان بودند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در طی این نه دوره طرح ضیافت اندیشه در مجموع هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که امسال ۱۲۰ نفر در بخش های بالینی و آموزشی آخرین آموخته های علمی و تجربیات علمی خود را با یکدیگر در قالب جلساتی به اشتراک خواهند گذاشت، تصریح کرد: این کلاس ها در دو بخش سیاسی اسلام و تعلیم و تربیت اسلامی در دو نوبت صبح و بعد ازظهر در طی ۴ روز تشکیل خواهند شد.

فشار طوفان اقتصادی در انتظار جامعه ما خواهد بود

شاهرخ یوسف زاده چابک، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه این مراسم گفت: خیلی از افرادی به مانند ما در مسئولیت های اجرایی دل خود را خوش می‌کنیم که فعالیتی انجام می‌دهیم و وقت خود را برای به ثمر رساندن پروژه های متعدد صرف می‌کنیم اما در واقع همه این زمان ها برای معامله به جهت دستیابی به موارد مورد هدف برای ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: قیمت گذاری بر روی خیلی از فعالیت ها اعم از وظایف ما در دانشگاه علوم پزشکی امری نادرست می‌باشد.

یوسف زاده ادامه داد: خیلی ها خیلی راحت میگویند ده سال است عضو هیات علمی فلان دانشگاه و مسئول فلان اداره هستیم اما همه این زمان های صرف شده در تمام این موقعیت ها فرصتی است برای اینکه خودمان کارهایمان را بسنجیم. برای مثال اگر کاری که امروز انجام می‌دهیم را در آینده هم با رضایت تمام انجام دهیم، از ارزش والای فعالیت خود خبر خواهیم داد.

به گزارش دیارمیرزا رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره طرح ضیافت اندیشه گفت: قطعا این طرح استراحتی برای ما در برابر فعالیت های سخت و مداوم که انجام می‌دهیم است و اگر این استراحت در عین آسودگی و آرامش یادگیری هایی هم داشته باشد به نفعمان خواهد بود.

وی افزود: در واقع در امثال این طرح ها باید از تجربه های خود و دیگران بهره ببریم و از حالت کلاس محور خارج شویم چرا که اگر اینطور نباشد همه ما مثل مسافران اتوبوسی هستیم که کاری به کاری به یکدیگر نداریم و هرکس برای کار خود و هدف خود مسیرش را طی خواهد کرد.

یوسف زاده بیان کرد: توصیه من به همه عزیزان این است که از این فرصت استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر ما در کشتی نشسته ایم که طوفانی عظیم در روبه روی ما است و هنوز حرکت نکرده ایم باد و ابرهایی ما را در بر گرفته اند که چه حرکت کنیم و به جلو برویم و حتی دست از حرکت برداریم طوفان به ما خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: فشار طوفان اقتصادی در انتظار جامعه ما خواهد بود.

با صحبت‎های سردار سلیمانی هم عقیده هستم | هیچ طوفانی پایدار نیست و بالاخره به پایان خواهد رسید

وی در رابطه با اعمال تحریم های متعدد از سوی کشور های مختلف گفت: دو مسئله وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ مسئله اول مسئله تامین غذا و مسئله دوم مسئله دارو و تجهیزات بیمارستانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در شرایط فعلی با تامین غذا، مایحتاج و دارو مردم می‌توان از بسیاری از اتفاقاتی که می‌تواند در انتظارمان باشد جلوگیری کرد.

یوسف زاده مطرح کرد: اگر در ۸ سال دفاع مقدس افرادی رفتند و جان خود را برای دفاع از میهن فدا کردند، در حال حاضر این ما هستیم که در صف اول باید باشیم که وظیفه تامین مایحتاج مورد نیاز مردم است.

وی به صحبت های حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: من هم با صحبت‌های سردار سلیمانی هم عقیده هستم چرا که هرچقدر طوفان ها سخت تر باشند، شرایط گذشتن از طوفان هم سخت تر خواهد بود اما هیچ طوفانی پایدار نیست و بالاخره به پایان خواهد رسید.

اطمینان از کیفیت درمان مهم‌ترین اولویت علوم پزشکی است| فرصت هایی که در بحران ها وجود دارد از فرصت های دیگر بالاتر است

به گزارش دیارمیرزا رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره اولویت های این دانشگاه در شرایط تحریم اقتصادی با بیان اینکه طبیعی است برای دانشگاه ما تامین دارو و تجهیزات و اطمینان از کیفیت درمان مهم ترین اولویت خواهد بود، اظهار داشت: سیاست دانشگاه از این به بعد همینطور خواهد بود اما ین به این معنا نیست که فعالیت هایی دیگر مانند آموزش و پژوهش را تعطیل کنیم.

وی با بیان اینکه فرصت هایی که در بحران ها وجود دارد از فرصت های دیگر بالاتر است و ارزش بیشتری خواهند داشت، گفت: این موضوع برای کشور ما فرصت گرانبهایی است که بتواند از شر مسائلی که در فرهنگ عامه ما ریشه دار شده مسائلی نظیر رانت خواری و استفاده نابجا از موقعیت ها خلاص شد.

یوسف زاده در پایان اظهار داشت: ما باید به فرهنگ کار و استراتژیک فکر کردن، ایمان بیاوریم تا روزی پس از عبور از همه این شرایط دشوار الگوی برای جوامع بشری دنیا بشویم.

Share