فرماندار تالش خبرداد

عملیات اجرایی طرح توسعه پارک جنگلی سیاهداران آغاز می‌شود

فرماندار تالش در جلسه جلسه گردشگری اظهار کرد: با پیگیری شهردار محترم تالش، تا هفته دولت جاری، عملیات اجرایی طرح توسعه پارک جنگلی سیاهداران آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه گردشگری به ریاست سید عیسی مهدوی فرماندار تالش و با حضور ایرج شاهی معاون هماهنگی امور عمرانی، شهرداران، بخشداران و مسئولین دستگاه های مرتبط امروز ۷ مرداد ۹۷ در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری تالش برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی طرح های گردشگری ۴بخش شهرستان تالش برگزار شد، بطور اجمالی به بررسی موانع و مشکلات طرح های بوم گردی و همچنین بررسی طرح های ارائه شده حاضر همچون طرح توسعه پارک جنگلی سیاهداران پرداخته شد.

فرماندار تالش اظهار کرد: با پیگیری شهردار محترم تالش، تا هفته دولت جاری، عملیات اجرایی طرح توسعه پارک جنگلی سیاهداران آغاز می شود.

مهدوی فرماندار تالش پس از مشاهده طرح اولیه توسعه پارک جنگلی سیاهداران افزود: یکی از مزایای منحصر به فرد شهرستان تالش، نزدیکی فاصله بین کوه و دریا است که می توان ازین امر برای جذب گردشگر استفاده مطلوب کرد که پارک سیاهداران به واسطه نزدیکی به شهر و کوه و دریا و وجود سورتمه و زیبایی های طبیعی میتواند در صورت تکمیل این پروژه موفقیت دوچندانی در جذب گردشگر حاصل کند.

مهدوی به قلعه صلصال لیسار بعنوان یک پروژه تاریخی ملی نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم با رایزنی های انجام شده و تکمیل طرح ارائه شده و تامین اعتبارات مورد نیاز، قلعه تاریخی صلصال لیسار نیز تا سال آینده آماده پذیرش گردشگران از همه نقاط کشور باشد.

در این جلسه همچنین مشکلات مربوط به توسعه طرح های دیگری همچون سراگاه تالش، ابشار زمرد حویق،طرح ساحلی الالان اسالم، خانه جلال آل احمد، راه اندازی زیپ لاین در سیاهداران و توسعه ی طرح ساحلی قروق نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار تالش در انتها به موضوع موزه مردم شناسی تالش نیز اشاره کرد و ادعان داشت: از آنجایی که تالش شهرستانی با پیشینه تاریخی غنی و دست یافته های با ارزش ملی است،یکی از مطالبات مردمی مهم راه اندازی موزه مردم شناسی در این شهرستان است.

وی تاکید کرد: مکاتبات و نامه نگاری هایی در سطح استان در این زمینه انجام شده که حدالامکان تا تایید مکان دایمی، بطور موقت موزه مردم شناسی در ساختمانی مناسب راه اندازی شود تا  مورد بازدید عموم مردم و گردشگران برای شناسایی هرچه بیشتر تالش بزرگ باشد‌.

Share