مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان:

علت عدم پرداختن صدا و سیما به برخی مطالبات مردمی ایجاد هیجانات اجتماعی است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید بر لزوم معرفی صحیح دستاوردهای انقلاب برای مردم گفت: هدف دشمن زیر سوال بردن دستاورهای انقلاب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حسن ظهیری صبح امروز در نشست با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و اصحاب رسانه در رشت ضمن تبیین برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسئله چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نباید به یک تیتر خلاصه شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلابی با شعار “افتخار به گذشته و امید به آینده” برگزار می‌شود عنوان داشت: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از دهه فجر سال گذشته آغاز شده است.

ظهیری تبیین تاریخ انقلاب اسلامی و بررسی اسناد انقلاب را یکی از برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: ما امروز شاهد هستیم که حتی برخی افراد ضدانقلاب در شبکه‌های خارجی نکات مثبتی را درباره انقلاب مطرح می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه کم‌کاری رسانه‌های داخلی سبب شده است تا رسانه‌های معاند انقلاب اسلامی در فضای مجازی دروغ‌پراکنی کنند تصریح کرد: امروز باید ریشه‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان تشریح شود.

وی با اعلام اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند تا دوران پهلوی را به عنوان دوران افتخارآفرین ایران معرفی کنند ابراز داشت: امروز باید برای جوانان روشنگری کرد تا بدانند در زمان پهلوی چه فساد‌ها، فاصله‌های طبقاتی و ننگ‌هایی در کشور وجود داشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان تبیین وضعیت کنونی کشور برای جامعه را یکی از برنامه‌های لازم‌الاجرا در ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

ظهیری خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا شرایط امروز کشور را با گذشته قیاس کرده و این مسئله را برای جامعه تشریح کنیم تا مردم و به ویژه نسل جوان بدانند که انقلاب چه پیشرفت‌هایی را در کشور ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه امروز برای کشورهای غربی به صرفه نیست تا به ایران حمله کنند گفت: ایران امروز به توان دفاعی بالایی رسیده و همین امر سبب شده است تا دشمنان انقلاب توان حمله به ایران را نداشته باشند زیرا اگر داشتند بدون شک این کار را انجام می‌دادند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه در مسیر آینده انقلاب اسلامی چالش‌ها و امیدهایی وجود دارد اظهار داشت: مشکلات امروز کشور نشأت گرفته از شرایط داخلی نظام است که مقام معظم رهبری نیز به این مسئله اشاره کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشورهای آزادیخواه جهان به گفتمان انقلاب اسلامی تکیه کرده و به آن امید بسته‌اند گفت: باید تلاش شود تا مسائلی مانند “پایان دادن به حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله حکومت شاهنشاهی” و “ایجاد پیشرفت و آبادانی” در سرفصل برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب باشد.

ظهیری معرفی چهره‌های انقلاب را یکی از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان در ایام بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: چهلمین سالگرد انقلاب مربوط به جناح خاصی نیست و تمام گروها و جناح‌ها باید پای کار باشند.

وی با اعلام اینکه صدا و سیمای مرکز گیلان در حال حاضر در حال معرفی و بررسی عملکرد استانداران گذشته گیلان است افزود: امروز دشمن در حال زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب است و ما باید در مقابل تلاش کنیم تا دستاوردهای انقلاب را به درستی به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید بر اینکه علل ماندگاری جمهوری اسلامی با وجود تمام دشمنی‌ها باید برای مردم تشریح شود ابراز داشت: ایمان و پایبندی به باورهای دینی و انقلابی اصلی‌ترین علت ماندگار جمهوری اسلامی است.

ظهیری با تاکید بر لزوم ترویج مبانی سواد رسانه‌ای در میان مردم خاطرنشان کرد: امروز ۲۶۰ شبکه فارسی زبان در جامعه رسانه‌ای در حال اجرای برنامه‌ است و لازم است برای تفکیک حق و باطل مردم را با سواد رسانه‌ای آشنا کنیم.

وی با اعلام اینکه امروز در جامعه ما گروه‌های مرجع تغییر پیدا کرده و مردم به جای صحبت‌های یک استاد دانشگاه به صحبت‌های یک فوتبالیست گوش می‌دهند افزود: امروز باید تلاش کنیم تا کسانی را که در مسیر انقلاب اسلامی قلم میزنند را تقویت کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اعلام اینکه جشنواره‌ای به منظور جمع‌آوری تولیدات مربوط به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود ابراز داشت: تمامی هنرمندان و اصحاب رسانه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز گیلان در حال تولید برنامه‌ای تحت عنوان “چله‌گی” را به منظور تبیین تاریخ انقلاب است عنوان داشت: پخش برنامه “چهل ستون” به منظور معرفی چهل مسجد و پایگاه بسیج موثر در پیروزی انقلاب نیز در دستور کار است.

ظهیری معرفی چهره‌های شاخص انقلابی گیلان، شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم و معرفی مشاهیر گیلان را بخشی از اقدامات این سازمان در ایام پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: معرفی شهدای ترور و همچنین کارآفرینان برتر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در تولید محتوا به صدا و سیما کمک کنند خاطرنشان کرد: صدا و سیما را در گام نخست باید به عنوان پخش کننده تولیدات دید و سپس به عنوان مجموعه تولیدکننده محتوا به آن نگاه کرد زیرا توان صدا و سیما در زمینه تولید محدود است.

مدیرکل مرکز صدا و سیمای مرکز گیلان علت عدم پرداختن صدا و سیما به برخی موضوعات به حق و مطالبات مردمی را ایجاد هیجانات اجتماعی دانست و ابراز داشت: گاهی اوقات پرداختن به چنین هیجاناتی فضا را برای موج‌سواری دشمن باز می‌کند.

Share