مدیر خدمات شهری شهرداری رشت:

عدم توجه سازمان آب و منطقه ای به تعهدات خود در حوزه لایروبی رودخانه ها

مدیر خدمات شهر شهرداری رشت در گفت گویی از آغاز فاز ۴ لایروبی رودخانه های سطح شهر خبر داد و بیان داشت: از دو ماه و اندی پیش موضوع لایروبی رودخانه های سطح شهر آغاز و تاکنون سه فاز آن به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر خدمات شهر شهرداری رشت در گفت گویی از آغاز فاز ۴ لایروبی  رودخانه های سطح شهر خبر داد و بیان داشت: از دو ماه و اندی پیش موضوع لایروبی رودخانه های سطح شهر آغاز و تاکنون سه فاز آن به اتمام رسیده است.

حامد بشردانش تصریح کرد: لایروبی رودخانه سطح شهر رشت شامل دو مرحله است و مرحله اول آن که در حال انجام آن هستیم شامل ۵ فاز از کوی پتکی تا رازی، از رازی تا رودباری ، از رودباری تا توتونکاران، از پارک شهر تا منظریه و منظریه تا جماران را در بر میگیرد.

وی افزود: مرحله دوم پاکسازی رودخانه ها، پروژه پاکسازی رودخانه زرجوب است که با بیرون رفتن از سطح شهر به محل وصل شدن دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به رودخانه پیربازار در محل کماکل ادامه خواهد داشت.

مدیر خدمات شهر شهرداری رشت، لایروبی رودخانه های شهر از وظایف لاینفک شرکت آب منطقه ای دانست و گفت: با توجه به اینکه مسئولیت نگهداری و نظافت و لایروبی رودخانه ها از وظایف آب منطقه ای نه شهرداری است، اما حوزه خدمات شهر، شهرداری رشت هرسال با ماشین آلات شهرداری اقدام به لایروبی رودخانه ها می نماید. امسال نیز طبق هماهنگی با سازمان آب منطقه ای قرار براین شد که لایروبی کانال G5 که مسئولیت آن با شرکت آب منطقه ای است توسط شهرداری رشت انجام گردد و در ازای آن این شرکت با تخصیص ماشین آلات برای لایروبی رودخانه های داخل شهر همکاری نماید که متاسفانه تاکنون سازمان آب منطقه ای گیلان به این تعهد خود عمل نکرده است.

بشردانش با اشاره به اینکه پاکبانان سازمان پسماند شهرداری رشت در سه شیفت کاری اقدام به جمع آوری ضایعات و نخاله های سطح شهر می نمایند، تصریح کرد: با وجود اینکه شهر رشت یک شهر فرهنگی با قدمت طولانی است، اما متاسفانه در حین لایروبی رودخانه ها شاهد کشف مبل، یخچال و تلویزیون و دیگر اثاثیه و لوازم منزل در رودخانه های اطراف شهر بوده ایم.

در عصر حاضر ریختن زباله و نخاله به داخل رودخانه ها امری منسوخ است

مدیر خدمات شهر شهرداری رشت با تاکید بر اجرای آموزش چهره به چهره از سوی سازمان پسماند در راستای تفکیک زباله از مبدا درسطح شهر خاطرنشان کرد: در عصر حاضر ریختن زباله و نخاله به داخل رودخانه ها امری منسوخ شده است، لذا از شهروندان فهیم و با فرهنگ شهر رشت در خواست می گردد تا با بهره مندی از آموزش های فرهنگی در حال اجرا از سوی سازمان پسماند از ریختن ضایعات و نخاله های خود به داخل رودخانه خودداری نمایند.

وی در پایان با قدردانی از سرپرست شهرداری، معاونت خدمات شهر و دیگر همکاران حوزه مدیریت شهری رشت بیان داشت: در حین لایروبی رودخانه ها رانندگان ماشین الات سنگین شهرداری رشت با صبر و بردباری در یک فضای متعفن در حال فعالیت هستند. بنابراین شایسته است تا کلیه شهروندان به پاس زحمات این قشر زحمتکش شهرداری رشت، در رعایت بهداشت محیطی، حفظ محیط زیست و توسعه شهری بیشتر مراعات نمایند.

Share