دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان:

صیانت از معیشت مردم در برابر تیرهای جنگ اقتصادی امری ضروری است

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان صیانت از معیشت مردم در برابر تیرهای جنگ اقتصادی دشمن را امری ضروری دانست و گفت: یکی از اهداف استراتژیک آمریکا محدود کردن معادلات قدرت ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان صومعه سرا با حضور امیر محمدپور دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان، علی فتح اللهی فرماندار شهرستان صومعه سرا و جمعی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان صومعه سرا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا دبیر شورای پدافند ضمن تبریک روز عرفه بیان کرد: روز عرفه روز دعا و درخواست از خداوند است و تعبیر امام باقر (ع) این است که روز عرفه، روز دعا و درخواست از خداوند است یعنی در این مقطع زمانی بخصوص سرعت اجابت دعا بیشتر است.

دشمن بصورت آشکار مقابل انقلاب اسلامی ایستاده و تلاش می کند که همه ظرفیت های موجود را علیه انقلاب به کار گیرد

محمدپور سال ۹۷ را سالی ویژه برای کشور دانست و اظهار کرد: از یک طرف ما وارد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می شویم و از طرف دیگر شاهد تمرکزی از تهدیدات و البته فرصت ها پیش روی انقلاب هستیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در یک پیچ مهم تاریخی قرار داریم و یکی از ویژگی های امسال این است که دشمن به صورت آشکار و به نوعی با چراغ روشن مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده و تلاش می کند همه ظرفیت های موجود را علیه انقلاب به کار گیرد.

با توجه به تهدیدات دشمن اهمیت پدافند غیرعامل نسبت به گذشته دو چندان شده است

دبیر شورای پدافند غیرعامل با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود : باید با یک انسجام و اتحاد داخلی با این تهدیدات مقابله کنیم همچنین موضوع پدافند غیرعامل بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خنثی سازی اثر تهدید بر کشور است و با توجه به آشکار بودن تهدیدات دشمن اهمیت پدافند غیرعامل چندین برابر سال های گذشته است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر پاسخگویی بر نیازهای اصلی مردم در تهدیدات اقتصادی اذعان داشت: باید بتوانیم در برابر تهدیدات مردم را حفظ و نیازهای آنها را پاسخ داده و انسجام را میان مردم و حکومت را حفظ کنیم و در یک تعامل اجرایی اجازه ندهیم تعامل میان مردم و حکومت بهم بخورد، طبیعتا شبکه های اجتماعی سازماندهی فکری، اقتصادی و امنیتی مردم را هدف گرفته اند در اوایل دی ماه ۹۶ دیدیم که الگویی از این مسئله اجرا شد که موضوع مردم محوری، اقتصاد و شبکه های اجتماعی در حوزه تهدیدات به صورت جدی نقش آفرینی می کند که دشمن تلاش دارد این موضوعات را در حوزه امنیتی دنبال کند.

صیانت از معیشت مردم در برابر تیرهای جنگ اقتصادی امری ضروریست

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان صیانت از معیشت مردم در برابر تیرهای جنگ اقتصادی دشمن را امری ضروری دانست و گفت: یکی از اهداف استراتژیک آمریکا محدود کردن معادلات قدرت ایران است، آمریکایی ها می دانند که برجام مقداری از اهداف آنها را تأمین کرده و چون فکر می کنند ایران می خواهد برجام را حفظ کند، بنابراین می خواهند تلاش کنند آن را پایه ای برای باج خواهی و افزون خواهی های خود قرار دهند و تلاش می کنند قدرت موشکی و نفوذ منطقه ایران را در تعهدات برجام بگنجانند.

با اقدامات پدافند غیرعامل می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی جلوگیری کرد

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان اظهار داشت: اقدامات پدافند غیرعامل مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی و تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نمود و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل رساند.

محمدپور با اشاره به کارکردهای پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: این کارکردها بیشتر در بخش کشوری است زیرا سازمان های نظامی در ساختار خود این موضوعات را پیگیری می کنند، البته پدافند غیر عامل از لحاظ ساختار، زیر مجموعه نیروهای مسلح است اما حوزه عملکردش در بخش های کشوری ست و تلاش می کند دستگاه های کشوری را بر اساس اصول پدافند غیر عامل طراحی و مصون سازی کند، اگر از بخش نیروهای مسلح بیرون برویم و به بخش کشوری بپردازیم، تمرکز همه اقدامات در استان روی محور شاخص بودن استاندار و استانداری متمرکز می شود و فرماندهی دفاع غیر نظامی استان می تواند تمام اجزای یک استان را در قالب یک دفاع غیر نظامی و حمایت از غیر نظامی ها، در زمان صلح برنامه ریزی کند.

در ادامه فرماندار شهرستان صومعه سرا با بیان اقدامات پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.

فتح اللهی با اشاره به سیاست های اصلی پدافند غیرعامل افزود: سیاست های اصلی پدافند غیر عامل مبتنی بر بقا و حفظ امنیت است تا به تدریج شرایطی را برای امنیت ایجاد نماید، در واقع پدافند غیرعامل باعث کاهش هزینه ها، جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و بالا بردن ضریب امنیت در جامعه می شود.

پدافند غیرعامل یک تفکر و اندیشه حائز اهمیت در تمام کشور محسوب می شود

فرماندار شهرستان صومعه سرا مبحث پدافند غیرعامل را یک تفکر و یک اندیشه برشمرد و گفت: بحث پدافند غیرعامل یک تفکر و یک اندیشه حائز اهمیت در تمام کشور محسوب می شود و این تفکر موجب می شود که ما را به هدف مورد نظر برساند.

فتح اللهی با اشاره به رخداد حادثه در مواقع بحرانی بیان کرد: ایمن سازی را باید در حوزه کاری خود بوجود بیاوریم که اگر در مواقع بحرانی حادثه ایی رخ داد با اشرافیت کامل به رفع آن کمک کنیم.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به تهدیدات زیستی اذعان داشت: در بسیاری از موارد مشاهده شده که دشمن با وارد کردن یک آفت از کشورهای دیگر به کشورمان به جنگل های ما آسیب های جدی وارد می سازد.

فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل به جهت حفظ سرمایه های موجود و طرح های توسعه امری ضروریست

فتح اللهی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در شهرستان صومعه سرا خاطرنشان کرد: با تبیین ابعاد مختلف راهبردی اساسی، اهمیت فرهنگ سازی و نهادینه شدن پدافند غیرعامل در جامعه مورد تایید بیشتری واقع می شود از این ‌رو فرهنگ‌ سازی و اطلاع‌ رسانی در این‌ زمینه امری ضروریست و لزوم توجه و اهتمام بیشتر به حفظ سرمایه ‌های موجود و طرح ‌های توسعه را با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در شهرستان صومعه سرا را دو چندان می‌کند.

در انتها فرمانده نیروی انتظامی شهرستان صومعه سرا، شهردار و روسای ادارات مخابرات، آموزش و پرورش، هلال احمر، شبکه دامپزشکی شهرستان صومعه سرا گزارشات مربوطه ادارات خود را در حوزه پدافند غیرعامل ارائه نمودند.

شایان ذکر است؛ حکم صادره از سوی دکتر سالاری استاندار گیلان مبنی بر انتصاب علی فتح اللهی بعنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان صومعه سرا توسط امیر محمدپور به وی اهدا گردید.

Share