گزارش دیارمیرزا از کارگروه اشتغال و بوم گردی شهرستان آستارا:

صدور مجوز ساخت ۳۵ خانه بوم گردی در آستارا | انتقاد فرماندار از روسای بانک‌های شهرستان

نجکش با انتقاد از روسای بانک های عامل این کارگروه در شهرستان گفت: چرا بانک‌ها طبق بخشنامه ها و مصوبات حرکت نکرده و پرداخت‌ها برای ایجاد شغل و گردش اقتصادی و کاهش بیکاری انجام نمی‌گیرد؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا از صدور مجوز ساخت ۳۵ خانه بوم گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: این خانه ها با هدف رونق گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال از سوی کارگروه استانی صدور مجوز شده و در آینده نزدیک ساخت خواهد شد.

یونس رنجکش در جلسه کارگروه بوم گردی و اشتغال و سرمایه‌گذاری آستارا گفت: این شهرستان با داشتن روستاهایی گردشگر پذیر ظرفیت اجرای طرح های بوم گردی را دارا بوده و خانه هایی با متراژ حداکثر ۱۵۰ متر مربع مساحت در داخل اراضی طرحهای هادی با کاربری مسکونی و گردشگری ساخته می شوند.

رنجکش اضافه کرد: میزان ۷۰ درصد از این خانه ها مربوط به بخش لوندویل بوده و سقف تسهیلات بانکی که برای هر واحد در نظر گرفته شده یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با بهره بانکی ۶ درصد است و علت آن حمایت دولت برای این طرح از طریق هزینه صدور پروانه و نظام مهندسی است.

فرماندار آستارا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث بوم گردی گفت: بوم گردی از روشهای متداول صنعت توریسم و همچنین مناسب ترین راه برای جذب و استقرار گردشگر در شهرستان آستارا بوده و با اجرای صحیح آن، چرایی تخریب محیط زیست تبدیل روستاها به شهر از طریق ساخت و ساز غیر اصولی جلوگیری خواهد شد.

فرماندار آستارا میزان طرح‌های اشتغال‌زا را ۸۶ مورد عنوان کرده و گفت: این طرح ها با میزان تسهیلات ۲۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال برای ۹۴ نفر اشتغالزایی کرده این افراد به بانک‌های آستارا معرفی شده تا با نرخ ۶ درصد سود این تسهیلات به آنها پرداخت شود.

در ادامه رنجکش با انتقاد از روسای بانک های عامل این کارگروه در شهرستان گفت: چرا بانک‌ها طبق بخشنامه ها و مصوبات حرکت نکرده و پرداخت‌ها برای ایجاد شغل و گردش اقتصادی و کاهش بیکاری انجام نمی‌گیرد؟ مگر بخش نامه ها و مصوبات را مطالعه نمی‌کنید؟

وی اضافه کرد: بانک ها باید جلسات کارگروه اشتغال را جدی گرفته و این گونه جلسات جای وقت تلف کردن نیست.

در ادامه فرماندار آستارا دستور داد ظرف ۲۴ ساعت بانک های عامل گزارشی از وضعیت پرونده های تشکیل شده در خصوص کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ارائه داده و نحوه پرداخت، میزان پیگیری پرونده عدم مراجعه افراد به بانک را گزارش بدهند.

Share