انتقاد فرماندار و نماینده رودبار

صبرمان سرآمده است؛ وزارت کار، تکلیف شرکت‌های چرم گیلان و کفش و پوشاک گنجه را مشخص کند

فرماندار تاکید کرد: بررسی و تحقیق توجیهی ندارد، باید در واگذاری این شرکتها شتاب کنیم، درشهرستان رودبار به اندازه کافی علم و تجربه در حوزه های مختلف وجود دارد، اگر مدیران مجموعه به ما اعتماد کنند همه شرایط را مهیا می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار رودبار در نشست بررسی وضعیت و تعیین تکلیف شرکت‌های چرم گیلان و کفش و پوشاک گنجه گفت: عدم استفاده از قابلیت های موجود شرکت‌های چرم گیلان و رودبار و کفش و پوشاک گنجه مردم را نگران کرده است.

اسماعیل میرغضنفری گفت: شرایط بسیار مطلوب تولید و اشتغال این واحدها در سالیان گذشته و عدم استفاده از قابلیت های موجود آن نارضایتی و نگرانی مردم را موجب شده است.

وی افزود: پیگیریهای مختلفی از سوی نماینده شهرستان و مبادی استانی و کشوری برای راه اندازی مجدد و یا واگذاری شرکتهای گروه صنعتی ملی در شهرستان صورت گرفته است اما به دلایل نامشخصی اقدام عملی از سوی مدیران مجموعه انجام نشده است.

میرغضنفری با بیان اینکه شرایط کشور ویژه است و هرکدام از ما در حوزه کاری خود وظایفی داشته باید مدیریت درستی داشته باشیم گفت: نمایندگان صندوق بازنشستگی کشوری و گروه صنعتی ملی حاضر در جلسه با چه اختیارات و در چه سطحی حضور یافته اند و مشخص نمایند اگر قرار است شرکت واگذار شود به چه صورت خواهد بود.

وی افزود: سرمایه گذاران و متقاضیان می خواهند بدانند واگذاری بصورت اجاره، بخشی از سهام یا مشارکت در سرمایه گذاری و یا واگذاری کامل صورت می گیرد تا اندازه اختیار تغییر و تحول در شرکتهای مورد نظر و میزان سرمایه گذاری و هزینه  کردشان را برآورد نمایند.

میرغضنفری با بیان اینکه مردم نگران وضعیت اقتصادی و معیشتی خود هستند، گفت: از آنجایی که تمام مسئولین نظام و کشور صراحتًا در مورد پذیرش برخی مشکلات و نارسایی ها اعلام نظر می کنند هرکدام از ما بعنوان مدیر و مسئول در این کشور در حدود اختیارات خود تکالیفی برای رفع مشکلات داریم.

فرماندار با بیان اینکه نیازی در بسیاری از موارد به ساخت تاسیسات و ابنیه جدید نیاز نداریم، یادآور شد: استقرار امکانات و تاسیسات مطلوب در شهرستان رودبار از نکات بسیار مهم و مثبت است که فقط باید مدیریت شود.

وی تاسیسات موجود شرکتهای گنجه را از جمله این امکانات برشمرد و گفت: هر روز که از عدم واگذاری و تعیین تکلیف این واحدها می گذرد زیان های هنگفتی وارد می شود و امروز باید تکلیف این مساله مشخص شود.

فرماندار از پیگیریهای نماینده شهرستان و مسئولین شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری قدردانی کرد و یادآور شد: معضلاتی که در شرایط فعلی جامعه داریم شاید ریشه اغلب آنها مسائل و تنگناهای اقتصادی است که مشکل معیشتی و نارضایتی را به وجود آورده است.

میرغضنفری با بیان اینکه هنوز فرصت باقی است تا با پیگیری و تلاش جدی مشکلات این واحدها را حل کنیم افزود: از امتیازات خوبی که شهرستان رودبار دارد، سرمایه گذاران توانمند با عملکرد مشخص و مناسب است که امیدواریم در این بخش بتوانیم از توان آنها بهره مند گردیم.

فرماندار تاکید کرد: بررسی و تحقیق توجیهی ندارد، باید در واگذاری این شرکتها شتاب کنیم، درشهرستان رودبار به اندازه کافی علم و تجربه در حوزه های مختلف وجود دارد، اگر مدیران مجموعه به ما اعتماد کنند همه شرایط را مهیا می کنیم.

وی با اظهار این مطلب که در شرایطی که مالکیت یک مجموعه بطور کامل واگذار شود، سرمایه گذار راحت تر ورود می کند پیشنهاد داد مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا براساس قولی که در جلسه دادند، آمادگی واگذاری شرکت های مذکور را طی نامه ای به فرمانداری شهرستان اعلام کنند.

وزارت کار، تکلیف شرکت‌های چرم گیلان و کفش و پوشاک گنجه را مشخص کند

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه دغدغه جدی ما بحث اشتغال و معیشت مردم است گفت: جلسات متعددی در گروه صنعتی ملی داشتیم و لزوم واگذاری واحدهای مذکور و ایجاد اشتغال پایدار مورد تاکید ما بود، مردم در این نظام و مملکت حق دارند، بعد از جلسه قبلی اتفاق مثبتی روی نداد.

منوچهر جمالی افزود: با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمام جلسات در خصوص این موضوع صحبت کردم و در جلسه قبلی وزیر قول قطعی برای حل مشکل را داد و در اخرین نشست هم مجددًا از وی خواستم که این سرمایه و ثروت قفل شده را که مردم و مسئولین شهرستان بشدن نگران هستند ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه این مجموعه متعلق به شخص نیست و متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در واقع متعلق به نظام است، گفت: گویی که وزارتخانه مربوطه آبی دراختیار دارد و مردم هم تشنه اند اما این آب در اختیار مردم قرار نمی گیرد، ما مشکلات و آسیب های اجتماعی و اقتصادی زیادی داریم اما در عین حال این سرمایه های عظیم در آنجا مسدود است و هیچ استفاده ای از آنها نمی شود.

جمالی خاطر نشان کرد: اکنون ضروری ترین و حساس ترین زمان است چرا وزارت کار بعنوان متولی اصلی اشتغال، واحدهایی که متعلق به خودش است را تعیین تکلیف نمی کند در حالیکه در حوزه های غیر تخصصی برای سرمایه گذاری ورود می کنند.، امروز باید تکلیف این واحدها مشخص شود و جوابی برای این معادله پیدا شود، یا بفروشند، یا خودشان فعال کنند یا بصورت اجاره و مشارکتی کار کنند.

نماینده رودبار گفت: ظرفیت ما دیگر برای وعده های انجام نشده به سر رسیده و از مسئولین حاضر در جلسه می خواهم که به هر نحو ممکن مشکل را حل کنند، سرمایه، تجربه، تاسیسات و امکانات و انقلابی بودن و… در این وزارتخانه وجود دارد اما برای شهرستان هیچ چیزی عاید نشده است، ما ۲ سال بطور مستمر پیگیریم، مسئولین این واحدها باید خود را جای ما قرار دهند، فرماندار و نماینده چگونه جواب مردم را بدهند، این شرایط برای مردم توجیهی ندارد. حال با توجه به تاکیدی که نماینده شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا برای واگذاری کامل شرکت دادند، انتظار ما این است که این واحدها به قیمت کارشناسی واگذار و در مراحل واگذاری بدون وقفه باشد و مشمول مرور زمان نشود.

شایان ذکر است در ادامه جلسه هریک از حاضرین به بیان مطالب و نقطه نظرات خود پرداختند و سپس بازدید میدانی از وضعیت شرکتهای مذکور صورت گرفت.

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا صندوق بازنشستگی کشوری نیز با بیان اینکه سیاست وزارتخانه، واگذاری واحدهای گروه است افزود: از نظر ما واگذاری کامل مالکیت منعی ندارد و تلاش می کنیم موضوع را در جلسه هیات مدیره مطرح و تصویب و سپس کمیته ای برای اجرای روند واگذاری مشخص  و مستقر نماییم.

علی محمد علیخان زاده افزود: در راستای سیاستهای عمومی دولت مبنی بر واگذاری شرکتها، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس جمع بندیهای انجام شده آماده واگذاری کامل اراضی موجود این شرکتها هستند تا در استان و شهرستان بهترین سرمایه گذاران را جذب نمایند و بهترین کاربری ها را برای این اراضی در جهت توسعه پایدار و اشتغال مولد ایجاد نمایند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه در اختیار ماست به عنوان مالک این اراضی حاضریم آن را بطور کامل واگذار کنیم و هرگونه حمایت و مصوبه ای نیاز باشد به زودی به شهرستان ارسال می کنیم و مطمئن هستیم بهترین شرایط را برای اشتغال ایجاد خواهند کرد.

وی گفت: فردا در تهران نامه واگذاری را ارسال خواهیم کرد و در جهت واگذاری خود ما تسریع خواهیم کرد و بر اساس قیمتهای رسمی دادگستری و کارشناسی و سایر فرآیندها واگذار خواهیم کرد و در فرآیند واگذاری هر گونه کمک و مساعدتی لازم باشد برای تسریع کار انجام خواهیم داد.

گفتنی است در نشست بررسی وضعیت و تعیین تکلیف شرکتهای چرم گیلان و رودبار و کفش و پوشاک گنجه نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، معاونین سیاسی اجتماعی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل و مدیر تحقیق و توسعه گروه صنعتی ملی، مدیرعامل شرکت مدیریت و توسعه ملی، معاون توسعه و سرمایه گذاری و کارشناس حوزه فنی شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی و تعدادی از سرمایه گذاران بومی شهرستان حضور داشتند.

Share