شهردار لوندویل خبر داد:

شهرداری‌ها توسط دولت تحریم شده‌اند | صورتجلسه شورای شهر لوندویل جعل شد!

نعمت یاورپور گفت: قبل از تحریم کشورمان، شهرداری‌ها توسط دولت تحریم شده و ۶۰ درصد از درآمد و بودجه شهرداری تحقق پیدا نکرد و تلاش برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل بیشتر از انجام پروژه های عمرانی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار و شورای اسلامی شهر لوندویل در آیین تجلیل از خبرنگاران و گفتگو با آنها به سوالاتشان پاسخ دادند.

ابتدا رئیس شورای لوندویل گفت: خبرنگاران نباید تمایلات سیاسی خود را در قلمشان نشان بدهند، قلم بسیار مقدس بوده و در قرآن هم به آن قسم یاد شده و نه باید خبرنگاری صرفاً به دلیل داشتن گرایش سیاسی آن را در نگارش خود تعمیم دهد.

داریوش کرم زاده ادامه داد: در نگارش خبرها، لوندویل نباید جدا از آستارا بوده و از خبرنگاران خواهش می کنم توجه ویژه‌ای به لوندویل داشته باشند.

شهرداری‌ها توسط دولت تحریم شده‌اند

در ادامه شهردار لوندویل با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از تلاش‌های فراوان اصحاب رسانه گفت: قبل از تحریم کشورمان، شهرداری‌ها توسط دولت تحریم شده و ۶۰ درصد از درآمد و بودجه شهرداری تحقق پیدا نکرد و تلاش برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل بیشتر از انجام پروژه های عمرانی است.

نعمت یاورپور اضافه کرد: ‌رشد رسانه‌های حقیقی و مجازی به طوری شده که هم اکنون هر شهروند می‌تواند مشکلات را سریعاً در رسانه نشان داده و ضعف‌ها را متذکر شود.

همواره سعی کردم انتقادپذیر باشم

وی گفت: تمام مسئولین باید با داشتن روحیه انتقادپذیری عملکرد خود را مورد بررسی عموم قرار داده و سعی در رفع مشکلات مردم باشد، بنده نیز همواره بر این امر در زندگی کاری خود تاکید دارم و همواره سعی کردم انتقادپذیر باشم.

سعی در کاهش بدهی ها و مدیریت هزینه ها داشتیم

یاورپور ادامه داد: هنگام تصدی این پست شهرداری لوندویل ۱۲ میلیارد ریال بدهی داشت و در ادامه با افزایش آن به حدود ۳۵ میلیارد ریال همواره سعی در کاهش بدهی ها و مدیریت هزینه ها داشتیم، برای نمونه ۷ میلیارد ریال از بدهی شهرداری از قرارداد با یک شرکت خدماتی بوده که در سال گذشته به مبلغ ۹۷۰ میلیون ریال بسته شده بود که در سال جدید با وجود افزایش ۲۰ درصدی حقوق ها آن را با ۴۸۰ میلیون ریال بستیم و مشاهده می‌کنید که برخی از عدم مدیریت صحیح در گذشته سوء استفاده کرده و مشکلات زیادی را برای شهرداری لوندویل فراهم کرده اند.

صورتجلسه شورای شهر لوندویل جعل شد

یاورپور بیان کرد: در کجای کشور قرار داد خرید مخلوط کوهی با تعداد سرویس و تناژ خریداری می‌شود؟ در مورد دیگر قرارداد با یکی از شرکت های راهسازی وجود دارد که به نامه شورا استناد شده که نامه موجود در بایگانی شورا و نه در شهرداری و نه در فرمانداری وجود دارد و مشاهده می‌کنیم که نامه اداری جعل شده است.

شهردار لوندویل در بخش دیگر سخنان خود به محدودیت فضای اداری ساختمان شهرداری اشاره کرده و گفت: طی اقدامات عملیاتی اخیر با خرید زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی و برنامه برای ساخت ساختمان سه طبقه به مساحت ۱۳۵۰ متر هر طبقه ۴۵۰ متر برای شهرداری در این مکان و همچنین خرید زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متری جنب رستوران گلدیس لوند ویل که هم اکنون در اختیار نمایشگاه دائمی لوندویل است در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به گوشه دیگری از خدمات شهرداری لوندویل افزود: اجرای کانالهای بتنی مسقف، اجرای جدول کانیوو به متراژ ۶۵۰ متر ، شن ریزی در سطح شهر لوندویل به میزان ۳۵۰۰ متر مکعب، اجرای آسفالت به مساحت ۳۲ کیلومتر در خیابان های آبشار و دانش با اعتبار ۸ میلیارد ریالی، راه‌اندازی پارک شیراز محله لوندویل با اعتبار ۱/۲ میلیارد ریالی، اجرای فرش موزاییک در خیابان ها ، جابجایی و اصلاح شبکه برق‌رسانی، اجرای پل عابرپیاده ، اجرای بلوک سیمانی برای آزادسازی حریم جاده ، اجرای پارک محلی در کرد سرا و خلج محله به مساحت ۴۰۰ متر با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی گوشه ای از اقدامات شهرداری لوندویل که بود جهان در سال ۹۷ با اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی که ۲۲ میلیارد ریال آن جاری و ۳۳ میلیارد ریال آن عمرانی مصوب بوده که در عرض پنج ماه از شروع سال ۷ میلیارد ریال داشته بودجه شهرداری است.

در ادامه دیگر اعضای شورای اسلامی لوندویل با تبریک روز خبرنگار و تسلیت شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگاران را روشنگران جامعه دانسته و تأکید حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورا کردند.

به گزارش دیارمیرزا شهر لوندویل، مرکز بخش لوندویل شهرستان آستارا با بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت در محور آستارا- تالش واقع شده است و شهرداری آن ۴۰ پرسنل و شورای اسلامی این شهر پنج عضو اصلی دارد.

Share