فرماندار رشت

سواحل شهرستان رشت ۵۵ نقطه خطرآفرین دارد | نباید خاطره تلخی برای گردشگران ایجاد شود

محمد احمدی با بیان اینکه ۲۲ کیلومتر از سواحل استان در شهرستان رشت قرار دارد، افزود: هرچه قدر مدیریت در این میزان از سواحل شهرستان درست انجام شود گردشگری رونق بیشتری خواهد گرفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح سالم سازی نقاط خطر آفرین دریا در فرمانداری رشت برگزار شد.

فرماندار شهرستان رشت با تقدیر و تشکر از کمیته های ساماندهی سواحل گفت: وضعیت سواحل شهرستان رشت رضایت بخش بوده و آرامش خوبی حاکم است.

محمد احمدی با بیان اینکه ۲۲ کیلومتر از سواحل استان در شهرستان رشت قرار دارد، افزود: هرچه قدر مدیریت در این میزان از سواحل شهرستان درست انجام شود گردشگری رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای ظرفیت گردشگری بالایی است، گفت: برای پذیرش گردشگر در این شهرستان باید زیرساختهای مناست فراهم شود و از تمام ظرفیتهای گردشگری در جذب مسافر استفاده کنیم.

فرماندار رشت  با بیان اینکه دریا یکی از فاکتورهای مهم در جذب گردشگر است، متذکر شد: انفعال در زمینه جذب گردشگر قابل پذیرش نیست.

احمدی یادآور شد: اعضای کمیته های سالم سازی دریا نباید مطرح کنند که از عهده کار یرنمی ایند و تا زمانی که دریا هست برای مسافران و گردشگران باید محیط امن و سالم و با نشاطی را فراهم کنیم ویز با هر گونه ناهنجاری هم برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت روستاها را به دهیاران داده ایم، افزود: در خط مقدم روستاهای ساحلی دهیاران هستند. ۵۵ نقطه خطر آفرین در سواحل شهرستان رشت وجود دارد که باید این نقاط را به فرصت تبدیل کنیم و دهیاران بهترین نیروهایی هستند که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

احمدی با بیان اینکه آموزش بهترین رکن در آرام سازی و ایجاد امنیت در سواحل است گفت: نباید خاطره تلخی برای گردشگران ایجاد شود. از همه دستگاه‌ها انتظار داریم که در این امر با ما همکاری داشته باشند.

فرماندار رشت افزود: شهرستان رشت تا کنون یک غریق داشته است و امیدواریم که در آینده شاهد همین یک مورد هم نباشیم.

در ادامه جلسه سرپرست مدیریت گردشگری منطقه آزاد انزلی با تشکر ازفرمانداری شهرستان رشت در مورد حضور موثر در طرح سالم سازی دریا گفت: دوست داریم مسافران و گردشگران با خاطره خوش این استان را ترک کنند.

سید فخرالدین حسینی افزود: شهرستان رشت دارای روستاهایی هستند که در سراسر کشور شناخته شده هستد و این نشان از ظرفیت بالا گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه در این روستاها باید جمع آوری زباله به طور مرتب انجام شود، گفت: دهیاران باید در این زمینه فعال تر باشند.

Share