معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش

سد اعتصاب کارگران شکسته شد|پرداخت حقوق کارگران سد لاستیکی تالش در اولویت است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تالش با توجه به برگزاری جلسه با بیش از ۱۵ نفر از کارگران معترض در روز چهاشنبه ضمن تشکر از آنان که پس از ان جلسه اعتصاب را خاتمه وبر سر کار برگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش گفت: پرداخت حقوق کارگران سد لاستیکی تالش در اولویت مدیریت پروژه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تالش ، عصر روز شنبه ۶ مرداد ۹۷  جلسه ای به منظور  بررسی مشکلات کارگری سد لاستیکی تالش به ریاست  معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تالش که  بیش از ده روز است که به علت اعتصاب کارگران شاغل در پروژه سد لاستیکی شاهد اخترال در پیشرفت پروژه هستیم  امروز با حضور نماینده کارگران ومدیران شرکت عامل در پروژه واعضای شورای تامین در محل فرمانداری تالش مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری تالش گفت: پس از بحث وبررسی مسائل فیمابین علیرغم مطالبات چند میلیاردی  این شرکت از کارفرما مقرر گردید کلیه مطالبات کارگری مانده از سال ۹۶ تا پایان هفته جاری پرداخت گردد همچنین مقرر گردید تا ۱۵ مرداد نیز به کارگرانی که تز ماه فروردین مساعده نگرفته اند ی مبلغی به عنوان مساعده پرداخت شود.

سید محمدی افزود: از هفته اول شهریور ماه نیز مقرر گردیده شرکت با توجه به دریافتی های خود از محل پروژه های دیگر  یک ماه حقوق کامل را تهیه وپرداخت نماید  واین اقدام مستمرا در ماههای آتی  ادامه داشته باشد

وی گفت: پروژه سد لاستیکی از مرداد سال ۹۶ آغاز وقرار است تا پایان اسفند ۹۷ به بهر برداری برسد. هم اکنون  این پروژه حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شرکت مجری بر اساس  برنامه زمان بندی خود امیدوار است در صورت تامین اعتبار در موعد مقرر تحویل ومورد بهره برداری قرار گیرد

سید محمدی در ادامه با تاکید بر پرداخت حقوث کارگران گفت: کارگران شاغل در این پروژه هر یک از ۷ تا ۳ ماه حقوق عقب افتاده دارند  که مدیریت شرکت موظف شد ضمن اولویت دادن  واستفاده از کارگران بومی در پرداخت مطالبات کارگری جدیت به خرج داده واولویت را به تامین وپرداخت حقوق کارگران دهد.

معاون سیاسی اجتماعی  فرماندار تالش با توجه به برگزاری جلسه با بیش از ۱۵ نفر از کارگران معترض در روز چهاشنبه ضمن تشکر از آنان که پس از ان جلسه اعتصاب را خاتمه وبر سر کار برگشتند گفت از همه کارگران شاغل در این پروژه بار دیگر درخواست داریم به کار خود ادامه دهند تا مسئولین شهرستان نیز در فضای کاری بهتری یتوانند پی گیر مطالبات انها باشند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود نیازمند درک متقابل بیشتری هستیم تمامی موارد و مطالبات کارگران عزیز پیگیری می شود و تا حصول نتیجه این پیگیری ادامه خواهد داشت.

سید محمدی گفت: برخی مشکلات رفتاری مدیریتی موجود نیز ناراحتی کارگران را تشدید می کرد که تذکرات لازم داده شد واین موضوعات مورد رصد مسئولین شهرستان می باشد وعبور از مشکلات موجود نیازمند اعتماد متقابل وایجاد فضای دوستانه کاری وپرهیز از هرگونه تبعیض مدیریتی است.

لازم به اشاره است پروژه سد لاستیکی تالش از جمله ۸ سد لاستیکی در حال احداث استان گیلان است که توسط شرکت کومار در حال احداث بر روی رودخانه کرگانرود می باشد  و می تواند بیش از ۵۰۰هزار متر مکعب اب جاری شهرستان را ذحیره سازی کند که نقش بسیار بالایی در مدیریت آب کشاورزی مورد نیاز شهرستان خواهد داشت.

Share