غلامعلی رجایی:

روحانی به سیستم شاه عباس عمل کند | او در مجلس حرف‌های جدی‌تری خواهد زد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رییس جمهور باید ارتباط صوتی و کلامی را با مردم بیشتر کند. ارتباط تلویزیونی ارتباطی یک سویه است و باید ارتباط دو طرفه باشد و رییس‌جمهور هم صحبت‌های مردم را بشنود. یک پیشنهاد این است که روحانی به سیستم شاه عباس عمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، غلامعلی رجایی با اشاره به حضور رییس‌جمهور در رسانه ملی پس از وقفه‌ای طولانی گفت: تاخیر در گفت‌وگو با مردم بخشودنی نیست، رییس‌جمهور نباید به هیچ بهانه‌ای ارتباطش را با مردم قطع کند و باید نظم ارتباطی حفظ شود.

وی افزود: البته ایشان در حوزه اقتصادی به ویژه که محور اصلی گفت‌وگو بود خوب صحبت کرد و به نظر من توانست امیدی ایجاد کنند. صحبت در خصوص لزوم اتحاد را هم مثبت می‌دانم که گفتند این موضوع سبب خواهد شد تا ایالات متحده نسبت به تحریم‌های ایران عقب نشینی کند؛  البته باید انتظار دولت از ملت را صریح‌تر و شفاف‌تر بیان می‌کردند که کمی در این موضوع تعارف کردند.

رجایی ادامه داد : همچنین معتقدم در خصوص برخورد با اخلالگران اقتصادی مخصوصا مساله ارز و قاچاق خودرو باید صراحت بیشتری به خرج می‌دادند.

مشاور رسانه‌ای شهردار تهران در خصوص لزوم وجود ارتباط مستمر بین رییس‌جمهور و مردم گفت:  من اعتقادم این است که آقای رییس‌جمهور باید ارتباط صوتی و کلامی را با مردم بیشتر کند. ارتباط تلویزیونی ارتباطی یک سویه است و باید ارتباط دو طرفه باشد و رییس‌جمهور هم صحبت‌های مردم را بشنود. یک پیشنهاد این است که روحانی به سیستم شاه عباس عمل کند، یعنی با لباس مبدل در بین مردم حاضر شود و مشکلات مردم را بشنود. روحانی در این قضیه دچار کاستی‌ها و کمبودهایی است که باید پررنگ‌تر شود و ارتباطش تنها به یک ساعت گفت‌و‌گوی تلویزیونی محدود نشود.

رجایی در خصوص صحبت‌های رییس‌جمهور در محور سیاست خارجی هم گفت: در رابطه با آمریکا هم ایشان بصورت صریح پاسخ رییس‌جمهور ایالات متحده را داد و گفت مذاکره با تحریم جور در نمی‌آید و کاملا مستدل بود و البته خیلی هم با ثبات و بدون احساس ضعف مطرح شد. ایشان واقع‌بینانه گفتند تحریم‌ها اثرش را خواهد گذاشت اما همزمان هم گفتند که با کمک هم می‌توانیم عمر این تحریمها را کاهش دهیم.

رجایی در تحلیل صحبت‌های رییس‌جمهور در خصوص حضور در مجلس هم گفت: معتقدم آقای روحانی در مجلس متفاوت ظاهر خواهد شد و حرف‌های جدی‌تری می زند و گلایه‌هایی که از آقای لاریجانی مطرح کردند در صحن مجلس با صراحت عنوان خواهند کرد.

وی با رد مقایسه حضور رییس‌جمهور با یکشنبه سیاه مجلس نهم گفت: ما شاهد افشاگری از سوی آقای روحانی نخواهیم بود چرا که ایشان شخصیتی حقوقی و دیپلمات است که قطعا ایشان پخته‌تر برخورد خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در این رابطه که رییس‌جمهور چرخش سیاسی خود را رد کرده است، گفت: چرخش رییس‌جمهور بسیار محسوس است؛ چرا باید یک اصلاح‌طلب با وجاهتی مثل مجید انصاری از دولت خارج شود؟ به نظر من رگه‌های اصلاح‌طلب دولت دوم حسن روحانی به مراتب کمتر از دولت نخست است.

مشاور رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من ایشان را متهم به دروغگویی نمی‌کنم اما قطعا خود ایشان نیز این چرخش را احساس کرده‌اند و این ارتباط مستقیم با اقداماتی دارد که رییس‌جمهور می‌خواهد در آینده انجام دهد. روحانی نباید فراموش کند که با سبد رای اصلاح‌طلبان و حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی به این جایگاه رسیده است و نادیده گرفتن جریان اصلاح‌طلبی را اشتباه استراتژیک رییس‌جمهور می دانم.

رجایی تاکید مجدد رییس‌جمهور بر اصل ۵۹ قانون اساسی را مهم ارزیابی کرد و گفت: رفراندوم در رابطه با مسائل مهم کشور جواب می‌دهد و مردم احساس مشارکت بیشتری می‌کنند که البته این حق قانونی آنها است.

وی گفت: زمانی حتی دست دادن وزرای امور خارجه ایران و آمریکا تابو بود که بعد دیدیم می‌توان نشست و گفت‌وگو کرد. رفراندوم هم به همین شکل باید مطرح شود. در مسائل کلی کشور رفراندوم امری ضروری است و فقط در انتخابات نباید حضور مردم را بخواهیم و بعد تا انتخابات بعدی نظر مردم را به فراموشی بسپاریم.

Share